RuneH Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Hei. Ny frustrert person på forumet:-) Har basert meg på mye Philips Hue som lyskilde i ny leilighet, ting funket bra helt til for 3 uker siden. Har fiber fra HomeNet, dette går trådløst med 3 stk AirTies, det er altså er mesh nettverk. Philips hue bub er koblet til en nettverkshub som igjen sitter i moden/router Av Philips Hue har jeg: 3 stk E27 color, disse virker perfekt 2 stk E14 color, disse virker perfekt 3 stk impress som står ute, disse funker perfekt 8 stk GU10 color, disse lar seg ikke søke opp etter at jeg slettet alle pærene for å legge dem inn igjen etter at alle fikk unreachable status Jeg har forsøkt å bytte kanal, har forsøkt å slette alle pærene å legge dem inn på nytt, forsøkt å bytte hub, men ikke noe fungerer for å få GU10 opp å gå. Alle pærene står i samme rom, rett under GU10 pærene står det 2 stk E14 som virker som dem skal. Litt fortvila over at dette ikke fungerer bedre. Noen som har en ide om hva jeg kan gjøre? Rune Siter
Moskus Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Er det noen dimmere på veggen eller er det vanlige brytere? Siter
RuneH Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Skrevet 21. mai 2019 Det er dimmer som er låst på fult, men det skal alikevel funke, det funket fint en periode. Har uansett testet med strøm fra kontakt uten bryter i det hele tatt, samme resultat/utfordring Siter
Moskus Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 9 minutter siden, RuneH skrev: Det er dimmer som er låst på fult, men det skal alikevel funke, det funket fint en periode. Nei, det er det dessverre ingen garantier for, og det viser seg gang på gang (som her) at når slikt skjer så er det som oftest en dimmer med i systemet. Dimmeren kombinert med smarte lyspærer gjør at det 1) enten blir problemer med selve dimmeren, eller 2) problemer med pærene, eller i verste fall 3) ødelegge begge deler. Å ha en dimmer på 100% er ikke det samme som å ikke ha en dimmer. At det har fungert før betyr ikke at det alltid vil fungere i fremtiden... Det står nok i manualen (slik det alltid gjør) at du ikke kan kombinere lyspærene med en dimmer. 2 Siter
RuneH Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Skrevet 21. mai 2019 Mulig, men det funket jo en stund. Har vært i kontakt med Philips (uten at de vet svaret på gåten) De hevder at så lenge dimmeren er av en ny dato skal det ikke være noen utfordring, vedkommende hadde sitt lys på dimmer også. Jeg har også testet med kontakt rett i vegg uten bryter og resultatet er det samme. Men hvor smart det er å bruke det på kontakt med dimmer er jo en annen ting ? Siter
Guahtdim Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 11 minutes ago, RuneH said: Jeg har også testet med kontakt rett i vegg uten bryter og resultatet er det samme. Du gjorde sikkert dette etter at du testet de i dimmerkontrollert punkt? Det hjelper lite hvis de gikk i stykker da du hadde de i dimmerkontrollert punkt. 1 Siter
Moskus Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 28 minutter siden, RuneH skrev: Har vært i kontakt med Philips (uten at de vet svaret på gåten) De hevder at så lenge dimmeren er av en ny dato skal det ikke være noen utfordring, vedkommende hadde sitt lys på dimmer også. Det er mulig de hevder det, men de kan neppe garantere det. Bl.a. er det for stor variasjon mellom hvordan dimmere lages og hva som menes med "nyere dato". O Store Internett har stilt dette spørsmålet mange ganger, problemstillingen er dessverre langt fra unik... Det har skjedd før og det vil sikkert skje igjen. Jeg er redd pærene er ødelagte, men det er lov å håpe at de vil klare seg... Smarte lyspærer liker rett og slett ikke dimmere og motsatt. Siter
TekTek Skrevet 21. mai 2019 Skrevet 21. mai 2019 Forstår det slik at pærene lyser men at du ikke får søkt dem opp i Philips appen. Tenner pærene med full lysstyrke når du setter strøm på skal det vel være mulig å factory resette dem. Finnes en del info om dette på nett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.