PotatoMan Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Jeg ser etter en løsning for å få varsel når noen ringer på døra inn i hjemmeautomasjonsanlegg. Ringeklokka jeg har kan levere potensialfri slutning (https://www.siedle.no/xs_db/DOKUMENT_DB/www/Produktinformationen/ZARF_850-0_136560__PI.pdf), så jeg trenger noe som kan ta i mot det og sende det videre på z-wave plus. Jeg har sett litt på Fibaro dør sensor som virker å ha mulighet en slik tilkobling, men er det noen som har noen bedre forslag på utstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 bjornepappa Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Fibaro Smart Implant 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 On 24/05/2019 at 12:36, bjornepappa said: Fibaro Smart Implant Har du noe erfaring med denne? VS den gamle "uten" deksel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 bjornepappa Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 3 timer siden, Knutarn skrev: Har du noe erfaring med denne? VS den gamle "uten" deksel? Ikkje til ringeklokke. Men har hatt ein som garasjeportstyring sidan i sommar og det fungerer tipp topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Den nye er bedre enn den gamle, med gitte enkelte begrensninger. Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prøvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. Så da skal du f.eks. kunne velge om når ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei. Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Skulle imidlertid ønske at den kostet rundt en hundrelapp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Just now, Moskus said: Den nye er bedre enn den gamle, med gitte enkelte begrensninger. Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prøvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. Så da skal du f.eks. kunne velge om når ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei. Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Skulle imidlertid ønske at den kostet rundt en hundrelapp... Bra! Har 2 stk av den gamle typen og begge har slutten og funke på ringeklokken min på 3-5 mnd Så det begynte og bli dyrt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 aalberg Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 På 6.10.2019 den 22.37, Moskus skrev: Digger Smart Implant. Min nye favoritt-dings til smarthus. Ikke meningen å stjele posten - men kan jeg spørre hvor du har smart implant og hva denne gjør for deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 2 timer siden, aalberg skrev: Ikke meningen å stjele posten - men kan jeg spørre hvor du har smart implant og hva denne gjør for deg? Jeg har to stykker: 1. Styrer garasjeporten og sjekker om den er lukket. 2. Sjekker om bilen er under garasjeporten eller ei. Hvis ikke, lukkes porten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 bjornepappa Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 På 6.10.2019 den 22.37, Moskus skrev: Du kan (tilsynelatende, jeg har aldri prøvd det) styre input og output uavhengig av hverandre. Så da skal du f.eks. kunne velge om når ringeklokka skal faktisk gi lyd eller ei. Mja. Eg prøvde dette. Har to garasjeportar, der dei to portopnarane vart kopla på kvar sin utgang. Samtidig kopla eg magnetkontaktane som indikerer stengt port på kvar sin inngang. Det virkar som om at inngang x er linka mot utgang x, ved at ein kort puls på inngang triggar utgangen. Portane våre er litt slarkete, som medfører at magnetkontakten kan prelle litt før den stabiliserer seg. Dermed fikk portopnaren ny kommando som gjorde at porten gjekk opp igjen. Det endte med at eg beholdt den litt ustabile Arduino-styringen til indikering og inngangane på Smart Implant er per i dag ikkje i bruk. Men, om nokon har funne ein måte å splitte inngang frå utgang så blir eg VELDIG glad for tips ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Kan ikke fortelle deg hvordan det skal gjøres, men manualen sier at det skal være mulig. Se siste setning her: ... men enten så er det skjult i beskrivelsene eller så ser jeg ikke uten videre hvordan man får det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Mulig at det går ved å endre parameter 20 og 21 til 0 eller 1: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 bjornepappa Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 12 timer siden, Moskus skrev: Mulig at det går ved å endre parameter 20 og 21 til 0 eller 1: Er på ferie, så får ikkje testa fysisk enda. Men parameter 20 og 21 er satt til 2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
PotatoMan
Jeg ser etter en løsning for å få varsel når noen ringer på døra inn i hjemmeautomasjonsanlegg.
Ringeklokka jeg har kan levere potensialfri slutning (https://www.siedle.no/xs_db/DOKUMENT_DB/www/Produktinformationen/ZARF_850-0_136560__PI.pdf), så jeg trenger noe som kan ta i mot det og sende det videre på z-wave plus.
Jeg har sett litt på Fibaro dør sensor som virker å ha mulighet en slik tilkobling, men er det noen som har noen bedre forslag på utstyr?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
11 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.