mk1 black limited Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) @psv021 - ser du (eller noen andre) noe åpenbart feil i koblingene mine (ref bilde)? Jeg har koblet slik jeg forstår skjemaet ditt, men jeg får ikke trigget noe i universalsensoren (har prøvd med både NO og NC i parameter 3 og 4). Sensoren reagerer (hører klikk og ser grønt lys). Endret 17. januar 2017 av mk1 black limited Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Luddig, sku akkurat til å spørre om det ikke manglet en ledning, men så så jeg at den svarte blir perfekt skygge til den røde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Njaei ikke sånn umiddelbart, men sjekk linken øverst i guiden. Det er den (andre) guiden jeg har fulgt når jeg satte opp min. KAN jo være noe feil i mitt skjema, selvsagt. Det høres ut som om sensoren gjør det den skal (blink og lys). Kan være at impulsen den sender er for kort for at universalsensoren plukker den opp. Jeg endte opp med å bruke "mode 6" for å få universalsensoren til å reagere. Da sender regnsensoren litt lengre pulser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Ja, har satt den til mode 6 jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) 16 minutter siden, mk1 black limited skrev: Ja, har satt den til mode 6 jeg også. OK så ikke slik ut på bildet? Prøv 1 1 0 0 0 0 0 (merk omvendt rekkefølge, første er #7, siste er #1.) Edit: Er det mulig å trigge sensoren ved å gå utenfor RG-11 (lukke sløyfen og se om du får signal da)? Når regnsensoren trigger slik den skal, og universalsensoren leses OK av HS3, så ser jeg ikke så mange andre feilkilder enn at signalet ikke oppfattes av universalsensor. Da minner det veldig om det jeg også sleit litt med, til jeg endte opp med modusen som sender lengre pulser (200 ms). De korte (50 ms) virket å være for korte for å trigge universalsensoren... Endret 17. januar 2017 av psv021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Ser ut til at jeg fant problemet - i den guiden du linker til står det at COM på RG11 skal til GND, ikke 12V som du har på tegningen. Virker nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 Glimrende, dårlig hvis det er feil i guiden! Jeg la inn en notis under koblingsskjemaet for å advare andre. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 17. januar 2017 Del Skrevet 17. januar 2017 Litt småtjafs blir det alltids, resten fungerte strålende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 17. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2017 (endret) Hehe "resten" er jo bare "bla bla" Anyway, takk for korreksjonen! Bra det funker! En ting jeg kan nevne er at den klikkelyden, som virker veldig svak når man har den på benken, faktisk er hørbar. Ville ikke montert den rett utenfor soveromsvinduet for eksempel. Endret 17. januar 2017 av psv021 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 18. januar 2017 Del Skrevet 18. januar 2017 Enigi at klikkelyden er temmelig hørbar. Tenkte jeg skulle montere den på uthuset (hvis rekkevidden holder), så det blir neppe et problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Da er sensoren montert på uthuset, testet og fungerer. Tror jeg skal legge inn en sjekk til i eventen som sjekker om det er minusgrader - den trigget noen ganger under snøfallet i dag. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 1 time siden, mk1 black limited skrev: den trigget noen ganger under snøfallet i dag. ... som forventet, egentlig. Og heldigvis. Ellers et herlig oppsett av div. sensorer! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 29. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2017 Nice, litt av et rack du har gående. Håper du ikke har noen konspirasjonsteoretikere i nabolaget. Da blir du fort stemplet som NSA eller noe Ellers, det er som forventet at regnsensoren reagerer på snø. Den måler hvordan lys reflekteres i glasskuppelen. Så i prinsippet vil den reagere på alt som treffer kuppelen. Den vil også reagere på ting som flytter seg på kuppelen, f.eks en dråpe som renner av. Følsomheten er avhengig av hvilken modus den settes i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 Bare litt "FYI": Du trenger ikke sette spenning på NO/NC-portene, de fungerer utmerket potensialfritt. Dermed er det en smal sak å koble den til en Arduino eller en magnetsensor. Jeg har akkurat koblet den ferdig. Det er jo relée og et grønt LED i sensoren! Dæven jeg skvatt! 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 29. januar 2017 Del Skrevet 29. januar 2017 2 hours ago, Moskus said: Ellers et herlig oppsett av div. sensorer! 1 hour ago, psv021 said: Nice, litt av et rack du har gående. Håper du ikke har noen konspirasjonsteoretikere i nabolaget. Da blir du fort stemplet som NSA eller noe Har vel litt i overkant mye stæsj rundt omkring på eiendommen, men ingen som har sagt noe (negativt) enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfrode Skrevet 30. juli 2018 Del Skrevet 30. juli 2018 På 17.1.2017 den 22.08, mk1 black limited skrev: Ser ut til at jeg fant problemet - i den guiden du linker til står det at COM på RG11 skal til GND, ikke 12V som du har på tegningen. Virker nå Dvs(om du husker) at COM, -, PVR2 og begge GND skal kobles sammen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 11 hours ago, gullfrode said: Dvs(om du husker) at COM, -, PVR2 og begge GND skal kobles sammen? Det husker jeg dessverre ikke, begynner å bli litt for lenge siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 13 timer siden, gullfrode skrev: Dvs(om du husker) at COM, -, PVR2 og begge GND skal kobles sammen? Det skal kobles slik som i første post, med unntak av GND på RG-11. Denne skal kobles mot 0V, ikke 12V Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomB Skrevet 24. juli 2023 Del Skrevet 24. juli 2023 Det er en stund siden dette ble gjort nå, og jeg tenkte å gjøre det samme for å sikre meg mot åpne dører i regn. Hvordan fungerer denne nå endel år senere, må du regelmessig rengjøre kulen eller har den vært forholdsvis problemfri siden du satte den opp @mk1 black limited? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 24. juli 2023 Del Skrevet 24. juli 2023 Har ikke rørt den siden den ble montert, fungerer prikkfritt fremdeles. 🙂 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettopp Skrevet 17. september 2023 Del Skrevet 17. september 2023 (endret) Da fikk jeg også rotet meg til å montere denne, etter å ha ligget i skuffen siden 2016! Fungerer fint, har kablet opp med nettverkskabel som gir tilstrekkelig med ledere til både signal og strøm. Kjøpte to stykker i sin tid, så har en ekstra ubrukt sensor om noen skulle være interessert. 600 kr er kanskje en fair pris med dagens kurs? Endret 17. september 2023 av Nettopp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august Tenkte jeg bare skulle tipse om at det har kommet en ZigBee-sensor som alternativ nå - rundt 250 kr inkl MVA/frakt. 🙂 https://smarthomescene.com/reviews/tuya-zigbee-solar-rain-sensor-rb-srain01-review/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 9. august Del Skrevet 9. august ZoRaC skrev (21 minutter siden): Tenkte jeg bare skulle tipse om at det har kommet en ZigBee-sensor som alternativ nå - rundt 250 kr inkl MVA/frakt. 🙂 https://smarthomescene.com/reviews/tuya-zigbee-solar-rain-sensor-rb-srain01-review/ Ok, men denne er for enkel til mitt bruk. Den sier jo bare i fra om at den er våt. Ikke noe om hvor mye det har regnet og hvor lenge det er siden. Om høst og vinter vil jo denne være "våt" i 99,9% av tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. august Del Skrevet 10. august stigvi skrev (På 9.8.2024 den 12.48): Ok, men denne er for enkel til mitt bruk. Den sier jo bare i fra om at den er våt. Ikke noe om hvor mye det har regnet og hvor lenge det er siden. Om høst og vinter vil jo denne være "våt" i 99,9% av tiden. Men er det ikke akkurat det samme RG-11 også gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 11. august Del Skrevet 11. august ZoRaC skrev (13 timer siden): Men er det ikke akkurat det samme RG-11 også gjør? Den kan telle dråpene, men hvor godt den virker, vet jeg ikke. Prinsippet til RG-11 er det samme som regnsensorer i frontruten på biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.