Knut Marius Skrevet 25. mai 2019 Skrevet 25. mai 2019 Har prøvd å søke litt rundtom, men har ikke klart å finne ut sikkert om denne ringeklokke er kompatibel med Nest Hello. Basert på at det her står 8v og nest-siden sier at man trenger 12-24v, så er jeg skeptisk. Er det i så fall vanskelig/dyrt å gjøre noe med det? Siter
Olavxxx Skrevet 26. mai 2019 Skrevet 26. mai 2019 Det vil ikke virke, for lite juice. Ville fjernet den og drevet nest hello fra USB eller en ringetrafo som er kraftig nok. Bruk Google Home høyttaler som ringeklokke Siter
Kensko Skrevet 2. juni 2019 Skrevet 2. juni 2019 Mulig dette er å overforklare, men det er godt ment : Som Olavxxx sier, vil denne bli for svak og det enkleste er å bytte den ut med en ringetrafo som passer til Nest Hello. Billigste jeg fant når jeg gjorde det var 249 (https://www.elektroimportoren.no/ringetrafo-8-24v/1615672/Product.html). Utfordringen din er dersom du vil bruke en egen ringeklokke som du gjør i dag, fordi den har innebygget ringetrafo, og jeg tror du vil få problemer med å finne en ringeklokke med innebygget ringetrafo som er sterk nok. Og siden ringeklokka sikkert henger på et godt synlig sted, vil en ringetrafo rett på veggen ikke bli særlig fint. Du kan jo putte den i en boks av noe slag. Alternativer: 1. Sette ringetrafo i stedet for dagens ringklokke. (Billig, kanskje ikke så pent) 2. Om dette er en egen kurs, finne den igjen i sikringsskapet, sette på ringetrafo der. (Krever elektrikker, dyrt, og må fortsatt fjerne dagensringeklokke) Siter
Knut Marius Skrevet 4. juni 2019 Forfatter Skrevet 4. juni 2019 Takk for utdypende svar! Skal vurdere det, men mistenker at jeg ender med å bare beholde min gamle ringeklokke hvis jeg må gjøre disse kompromissene Siter
Olavxxx Skrevet 4. juni 2019 Skrevet 4. juni 2019 Synes ikke det er komprimiss faktisk, greien er den at det er mye mer behagelig at Google home høyttaleren sier at noen er ved inngangsdøren enn at ringeklokken durer i vei. I tillegg vil man med Nest Hub da kunne se på skjermen hvem som ringer på, i teorien kan man gjøre det samme på telefonen men skjermen på Nest Hub vil jo alltid være påslått og vise bildegalleri frem til noen ringer på Siter
UnnamedF Skrevet 20. juni 2019 Skrevet 20. juni 2019 Jeg har gått for løsningen som @olavxxx presenterer. fungerer veldig bra må jeg si. Monterte ny ringetrafo i sikringsskapet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.