ZoRaC Skrevet 26. mai 2019 Skrevet 26. mai 2019 Skal veggmontere en tablet (inni en fotoramme) og trenger en god løsning på ladepluggen. Skal ta hull i veggen der den henger og ta kabelen gjennom. Skulle hatt en micro USB-plugg som: 1. Ikke krever stort hull i veggen 2. Ikke bygger så mye i bredden Jeg har slike, men da blir nettbrettet veldig «bredt»: Noen tips? Siter
borg1n Skrevet 26. mai 2019 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har prøvd å løse samme problem, og har ikke funnet noen bra løsning dessverre. Av de ting jeg har prøvd er: 1. Det finnes på aliekspress kontaktplater for trådløs lading (folie som du limer på baksiden av mobil) som har folie-tynne kontakter. Det går å kjøpe slike, klippe av kontaktene og lodde de mot dine ledninger til 5V supply. Jeg anbefaler ikke dette ettersom folien er tynn og tåler veldig lite, og lodding på folie er ikke noe som er enkelt. 2. Du kan også kjøpe micro-USB kontakter og lodde dine 5V ledninger på dette. Heller ikke dette er noe for amatører da kontaktene er veldig små og krever lupe og særs tynn spiss på loddebolt. 3. Min anbefaling, og det jeg har endt opp å gjøre er å finne en micro-USB kabel og så fjerne gummi og isolasjon på micro-USB kontakten slik at den trimmes tilbake til et minimum, og så kobble andre enden (eller kabler) til 5V feed. Dersom noen andre har bedre løsninger hadde det vært fint å få tips. Siter
Moskus Skrevet 26. mai 2019 Skrevet 26. mai 2019 Jeg har et par vinklede micro-USB-kabler med "magnet-kontakt" i den ene enden. De bygger ganske lite. eBay, men husker ikke hva jeg søkte på. Siter
ZoRaC Skrevet 26. mai 2019 Forfatter Skrevet 26. mai 2019 1 time siden, Moskus skrev: Jeg har et par vinklede micro-USB-kabler med "magnet-kontakt" i den ene enden. De bygger ganske lite. eBay, men husker ikke hva jeg søkte på. Noe sånt? https://s.click.aliexpress.com/e/bb4GNUg0 Siter
Moskus Skrevet 26. mai 2019 Skrevet 26. mai 2019 8 timer siden, ZoRaC skrev: Noe sånt? https://s.click.aliexpress.com/e/bb4GNUg0 Ja, nesten lik. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.