ole88 Skrevet 7. juni 2019 Skrevet 7. juni 2019 (endret) Hei. Jeg har en biokjele (vedovn m vannbåren varme) med en sensor for røykgasstemperatur. En såkaldt Thermocouple, type K som er festet i røykrøret ut fra oven. I dag satte jeg tilfeldigvis et 12v batteri på lading i samme rom (batteri + en lader). Det gjorde at sensoren sluttet å virke ga verdien 0.0 grader. Aner at dette kan ha noe med jording å gjøre? For når jeg skilte proben fra ovnen (jord?) så fungerte det igjen. Det fungerte også når jeg tok ut stikkontakten fra laderen. Noen som har mer peiling enn meg? Tenker kanskje at det kan være noe feil med det elektriske anlegg som burde ordnes opp i? Endret 11. juni 2019 av Moskus Litt bedre emnetittel... Siter
Moskus Skrevet 11. juni 2019 Skrevet 11. juni 2019 Det kan jo være at enten du eller en nabo har en jordfeil... kan være veldig OK å få sjekket opp i. Siter
bjornepappa Skrevet 11. juni 2019 Skrevet 11. juni 2019 Iom at det dukka opp når du satte i ladaren, kan det være den som har jordfeil? Har du jordfeilbryter? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.