psv021 Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Lager (stående) interface til mobilen, som har 2550 px eller noe slikt i høyden. Laptopen har 768px i høyden, og selve editoren er jo enda litt mindre enn det. Dermed ser jeg jo bare en fjerdedel av skjermen jeg designer. Det er utrolig klønete å jobbe med. I HStouch-manualen står dette: Sitat Dealing with views larger than the designer: There may be cases where you are designing a screen on a PC that has a monitor size of 800x600 but your design is 768x1024. In this case, your screen may be "cut off" at the bottom. To see the entire screen, click and drag the title bar of the window and drag the screen down about halfway down the screen. Now move your mouse pointer to the top edge of this screen until the pointer changes to an arrow. You can now click and drag the border of the screen up to it's full size. ...men jeg får ikke dette til å gi noe som helst mening... Finnes det en måte å zoome ut (altså se hele skjermen man designer, selv om den har høyere oppløsning enn skjermen man bruker?) Siter
Moskus Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 9 timer siden, psv021 skrev: Finnes det en måte å zoome ut (altså se hele skjermen man designer, selv om den har høyere oppløsning enn skjermen man bruker?) Nei. Det er kanskje det største problemet med HStouch Designeren. MEN: Så lenge det er til en mobilskjerm kan det være at det er like greit å designe på en lavere oppløsning, og så velge "Resize" på klienten. Grafikken er jo stort sett den samme og blir strukket uansett. Bare ta lengde og bredde på skjermen og del på et passende tall, for eksempel 4. Siter
psv021 Skrevet 20. oktober 2016 Forfatter Skrevet 20. oktober 2016 Ja, skalering er nok trikset. Jeg har laget hele interfacen i 1:1. Har irritert meg bittelitt over dette med zoom, kan man si... Siter
Moskus Skrevet 20. oktober 2016 Skrevet 20. oktober 2016 Det er et gammelt VBscript som kan resize det for deg. http://board.homeseer.com/showthread.php?t=152179 Det jeg gjorde tidligere var å lage ett oppsett i passe format til redigering på skjermen, og så skalerte jeg det prosjektet opp og ned til ulike skjermer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.