Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte omsider å prøve å få gjort noe tilsvarende for å kunne fjernstyre/ overvåke min Flexit S7R med SP30 kontroll-enhet, men jeg lurte på å prøve noe litt enklere og vil således bare sjekke om noen har tenkt/ prøvd på det før og forkastet tanken.

Jeg vil gjerne beholde eksisterende SP30 for styring og kontroll, og helst bare legge til noe som bruker den eksisterende SP30 for å lese status og styre ventilasjonen. Og det enkleste jeg kan se for meg i så måte er: 

a. kobble med til LED diodene for å lese av om det er spenning på de og så lese det av i en ESP32 eller Fibaro Smart Implant
 b. kobble meg til bryterene på SP30 og kunne "fjernstyre" trykk av bryter, dvs kortslutte poler, enten fra ESP32 eller Smart Implant

(a) er jeg trygg på er enkelt og greit, men jeg er usikker på om (b) er så lett å få til som jeg håper eller om bryterene har en slagt lagret tilstand og signaliserer en av 3 tilstander istedet for bare av/ på pulser ved trykking. Jeg antar at tilstandmaskinen ligger i de elektroniske kretsene og ikke i bryteren. 

Er det noen som har testet og prøvd dette?

Skrevet

Tror nok de bryterne er impulsbrytere så det skulle ikke være noe problem. Jeg fjernstyrer på denne måten. Kan fortsatt bruke panelet. Har en manuell/auto bryter. Har funket problem fritt i 2 år 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.