Selv har jeg lest litt rundt, klødd meg i hodet for det er så mange ord og begreper, norsk og engelsk å jeg klarer ikke helt å sette ting på plass.
Dette er mine tanker rundt det nye hjemmet mitt:
Ser ut til at jeg går for home assistant med Raspberry Pi 3. Grunnen til at jeg tror jeg går for dette er at jeg stiller friere til å kombinere div produkter jeg ønsker at skal snakke sammen.
Først og fremst:
Ønsker til nye huset:
Støvsuger: Roomba i7+
Værstasjon fra Netatmo
En del philips HUE lyspærer
Men her fungerer kanskje IKEA sine lyspærer like godt til en brøkdel av prisen?
Ring dørklokke
Ikke helt det utseende jeg ønsker meg på ringeklokka, + at den har subscription om video skal lagres på sky. Her er det pris som kanskje blir avgjørende når jeg nå har en mulighet til innkjøp rimelig.
Yale doorman dørlås. Behøver jeg innkjøp av hub om jeg installerer "Yale smartmodul til Doorman V2N-lås" selv om vi har Raspberry Pi?
Gulvvarme: Her går jeg for varmefolie. Ønsker termostater som ligner på "Heatit Z-Wave termostat". Forslag til andre?
Belysning: Spotter i tak. Her aner jeg ikke hva jeg bør gå for. Alle forslag taes imot med stort takk. Har sett at det finnes trådløse brytere på vegg, for av / på - støtter disse bryterene alle spotter? Hva bør jeg se etter her?
Ønsker full kontroll på strømbruk; derav kanskje dag / natt styring på blant annet varmtvannstank. Hva trengs?
Fjernstyrt varmepumpe
Div spørsmål:
1. Ved kjøp av fibaro wall-plug (for å gjøre produkter smarte).. hvor smarte blir dem faktisk? F.eks la meg si jeg vil koble integrert stekeovn (vet ikke om det er lov, men det er et godt eksempel): Kan jeg velge menyer som grill/varmluft? Kan jeg justere temperatur, eller er det bare av og på? Må jeg ha fibaro hub for at fibaro produkter skal fungere mot Raspberry Pi?
Hvordan er sikkerheten på home assistant? Kan en luring få kontroll på hele huset?
Det var det jeg klarte å tenke på akkurat nå. Dere kommer til å høre mye fra meg føler jeg ?
Spørsmål
aalberg
Heisann! Nok en ny tråd for en nybegynner.
Selv har jeg lest litt rundt, klødd meg i hodet for det er så mange ord og begreper, norsk og engelsk å jeg klarer ikke helt å sette ting på plass.
Dette er mine tanker rundt det nye hjemmet mitt:
Ser ut til at jeg går for home assistant med Raspberry Pi 3. Grunnen til at jeg tror jeg går for dette er at jeg stiller friere til å kombinere div produkter jeg ønsker at skal snakke sammen.
Først og fremst:
Ønsker til nye huset:
Men her fungerer kanskje IKEA sine lyspærer like godt til en brøkdel av prisen?
Ikke helt det utseende jeg ønsker meg på ringeklokka, + at den har subscription om video skal lagres på sky. Her er det pris som kanskje blir avgjørende når jeg nå har en mulighet til innkjøp rimelig.
Gulvvarme: Her går jeg for varmefolie. Ønsker termostater som ligner på "Heatit Z-Wave termostat". Forslag til andre?
Belysning: Spotter i tak. Her aner jeg ikke hva jeg bør gå for. Alle forslag taes imot med stort takk. Har sett at det finnes trådløse brytere på vegg, for av / på - støtter disse bryterene alle spotter? Hva bør jeg se etter her?
Ønsker full kontroll på strømbruk; derav kanskje dag / natt styring på blant annet varmtvannstank. Hva trengs?
Fjernstyrt varmepumpe
Div spørsmål:
Det var det jeg klarte å tenke på akkurat nå. Dere kommer til å høre mye fra meg føler jeg ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
28 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.