Stephan Cassel Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Hej Har læst med intressanta løsningar hur man enkelt kan læsa data från HAN-porten. I mitt fall Aidon. Raspberry-pie + M-BUS to USB är förstås vældigt moro men finns det alternativ? Skulle gärna vilja putta in en færdig liten boks (dubbeditt) som kopplar upp sig i WiFi nettet. Läser seden Wifi data via Android/Java + iOS/Swift. Dvs jag ønskar helts angripa projektet med software mot færdig hardware. Er det mulig? Har googlat utan resultat. Jag er verkligen nybørjare på detta område. Alla tips mottas med stor tacksamhet. Mvh Stephan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 20 minutter siden, Stephan Cassel skrev: Dvs jag ønskar helts angripa projektet med software mot færdig hardware. Er det mulig? Tibber Pulse. OSS. Cemm. De jeg kommer på i farten. Bruker Tibber Pulse selv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 2 minutter siden, Moskus skrev: Tibber Pulse. OSS. Cemm. De jeg kommer på i farten. Bruker Tibber Pulse selv. Og husker jeg ikke feil, så går to av dem mot sky og en av dem har/får lokalt API. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Stephan Cassel Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Strålande. Tack før info. Tibber Pulse har jag hørt drar lite før mycket strøm som får målaren att lukke HAN-enheten. Det jag ønskar er att køpa en "HAN-plug", oberoende av strømleverantør, och bygga appen själv (er app utvikler) Tack igen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 44 minutter siden, Stephan Cassel skrev: Det jag ønskar er att køpa en "HAN-plug", oberoende av strømleverantør, och bygga appen själv (er app utvikler) Joda, jeg forstår tanken, men som utvikler vet du jo at for at appen skal bli skikkelig nyttig, må du ha et sted å lagre data når appen ikke kjører. Det skjer enten i skyen eller på et system du setter opp selv. Hvis du kan bruke en skyløsning, så kan alle de over gi deg det du trenger, iallfall nesten. Pulse og Cemm har iallfall APIer, litt usikker på OSS. Hvis du skal sette opp lagring selv, så tror jeg faktisk det beste vil være å sette seg ned og faktisk bygge en leser selv. Ikke direkte trivielt, men ikke helt umulig heller. Personlig bruker jeg Pulse fordi det var enkelt å programmere et tillegg for å få den integrert i HomeSeer. (Cemm ville sikkert gitt samme mulighet). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Stephan Cassel Skrevet 20. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2019 Tack Moskus for din reply. Du har helt rætt att om man ønskar all information så måste detta lagras . Jag har redan idag historisk data i appen från kraft-selskapet fram t.o.m igår. Data från el-hub. Dvs jag ær bara intresserade (i førsta hand) att erhålla en realtidsbild øver mitt førbruk. En "effekt-monitor" kanske er bættre Skall ta en titt vad Pulse kan erbjuda Tack igen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Stephan Cassel
Hej
Har læst med intressanta løsningar hur man enkelt kan læsa data från HAN-porten. I mitt fall Aidon.
Raspberry-pie + M-BUS to USB är förstås vældigt moro men finns det alternativ?
Skulle gärna vilja putta in en færdig liten boks (dubbeditt) som kopplar upp sig i WiFi nettet. Läser seden Wifi data via Android/Java + iOS/Swift.
Dvs jag ønskar helts angripa projektet med software mot færdig hardware. Er det mulig?
Har googlat utan resultat. Jag er verkligen nybørjare på detta område.
Alla tips mottas med stor tacksamhet.
Mvh
Stephan
Lenke til kommentar
Del på andre sider
5 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.