Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en panelovn på kjøkkenet som er koblet i strømmen via en Telldus Z-Wave wallplug, og en 433MHz temperatursensor. Jeg har nylig migrert fra Home Assistant til HomeSeer, og i HA laget jeg en virtuell termostat som kontrollerte wallplug'en etter verdien til temperaturføleren.

Jeg tror jeg kan gjøre lignende i HomeSeer. Men det irriterte meg at det var ingenting som regulerte panelovnen dersom HA gikk ned. Panelovnen ville enten være avslått eller påslått, med for lav elle for høy temperatur i rommet.

Så jeg er på utkikk etter en lokal termostat som kan utstyre wallplug'en, og som kan få en måltemperatur fra HomeSeer. I gamle tråder fant jeg referanser til SRT321-5. Er denne termostaten noe å trakte etter? Eller er det bedre alternativer der ute?

Skrevet

Hvis jeg forstod det riktig så var forskjellen at Danfoss sin enhet bare er en sensor og settpunkt-kontroll, mens Secure sin enhet i tillegg kan utstyre en wallplug/binær enhet?  I så fall blir det jo mye det samme dersom HomeSeer går ned om jeg bruker Danfoss-enheten - panelovnen vil forbli enten avslått eller påslått.

Endte du med å kjøpe en av de?  Og hvilke erfaringer gjorde du?

• 1 måned senere...
Skrevet
På 1.7.2019 den 10.08, ØysteinHJ skrev:

Endte du med å kjøpe en av de?  Og hvilke erfaringer gjorde du?

Jeg har nettopp bestilt 3 av Danfoss sine. :) ingen erfaring enda... se også kommentaren min nederst i den andre tråden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.