bjwanvik Skrevet 3. juli 2019 Skrevet 3. juli 2019 Jeg har etterhvert fått noen/endel Aqara-sensorer i hus, og er godt fornøyd med disse. Oppdaget ved en tilfeldighet når jeg kikket litt i DeConz i gårkveld at flere av sensorene har flere verdier i DeConz enn i Homeseer. Er det bare hos meg det er sånn, eller har flere lagt merke til noe slikt? Sensorene gjør jo det de primært er innkjøpt for i HS3 som det er, men la ihvertfall merke tl at alle (tror jeg) viser temp i Deconz, men ikke i HS3. (Det skal nevnes at jeg stusser litt på de temperaturmålingene jeg så i Deonz, men utelukker heller ikke at det stemmer..) Siter
bjornepappa Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Har du konkrete eksempel, gjerne med skjermdump frå deCONZ? Eg har etterkvart ein del sensorar (temp/RH/lufttrykk, magnetsensorar/dørkontakt). Førstnevnte er like i Phoscon App og HS, medan magnetsensorane (3 stk) indikerer konstant 0 gr.C i Phoscon App, i HS er det ingen temperaturdevice. Endret 4. juli 2019 av bjornepappa Siter
ZoRaC Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Mener å ha lest at utvikler av JowiHue valgte å ikke ta inn temperatur på devicene som ikke er temperatur-sensor. Rett og slett fordi det er bare en sensor på mikrochippen om måler veldig unøyaktig og ikke gir stort mening. Xiaomi Mi Home-appen mener jeg heller ikke viser temp for disse sensorene. Siter
bjwanvik Skrevet 4. juli 2019 Forfatter Skrevet 4. juli 2019 1 time siden, bjornepappa skrev: Har du konkrete eksempel, gjerne med skjermdump frå deCONZ? Eg har etterkvart ein del sensorar (temp/RH/lufttrykk, magnetsensorar/dørkontakt). Førstnevnte er like i Phoscon App og HS, medan magnetsensorane (3 stk) indikerer konstant 0 gr.C i Phoscon App, i HS er det ingen temperaturdevice. Det har jeg vet du 1 time siden, ZoRaC skrev: Mener å ha lest at utvikler av JowiHue valgte å ikke ta inn temperatur på devicene som ikke er temperatur-sensor. Rett og slett fordi det er bare en sensor på mikrochippen om måler veldig unøyaktig og ikke gir stort mening. Xiaomi Mi Home-appen mener jeg heller ikke viser temp for disse sensorene. Det gir mening - bildet over er vel et godt eksempel. Det er definitivt ikke 31c i kinoen min nå - selv om jeg kjører overskuddsvarme fra teknisk rom inn dit vil det alltid være kaldere enn i racket (hvor det forøvrig er i overkant varmt nå..) Siter
bjornepappa Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Du har nok sikkert samme sensor som meg, og slik ser det ut hos meg med 0 gr.C konstant. Siter
Moskus Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Bare fordi en dings kan måle noe det betyr ikke at det måles riktig... 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.