Tor-Erik Skrevet 17. juli 2019 Skrevet 17. juli 2019 Jeg har kjøpt vaskemaskin og kjøleskap med Home Connect og da må man jo ha det inn i HS3 ?. Jeg vurderer å prøve på å lage en plugin, men dersom noen andre jobber på noe slikt ( @Moskus? ) lar jeg være. Siter
Moskus Skrevet 18. juli 2019 Skrevet 18. juli 2019 Jeg har kun så vidt begynt, så har du lyst til å gjøre det så for all del. Siter
bjornepappa Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 @Tor-Erik og @Moskus, nokon framgang? ? Oppvaskmaskina vår har fått lekkasje, fare for at det må bli ny. Og då må vi sjølvsagt sterkt vurdere noko som kan integrerast i huset... Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Det har ikke blitt vinter nok enda, og huset er ikke ferdig nok enda til å sette seg ned i ro og mak... Tror egentlig ikke det er vanskelig for APIen er godt dokumentert, men det er noe OAuth-greier jeg må fikse først. Siter
bjornepappa Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 (endret) 25 minutter siden, Moskus skrev: Det har ikke blitt vinter nok enda, og huset er ikke ferdig nok enda til å sette seg ned i ro og mak... Tror egentlig ikke det er vanskelig for APIen er godt dokumentert, men det er noe OAuth-greier jeg må fikse først. Heldigvis er vinteren på veg Å kjøpe nye kvitevarer utan nokon muligheit for integrering ser eg uansett som lite lurt, enten det kjem inn i HS med det første eller ei. Ser ut til at det er Bosch og Siemens som er komme lengst (einerådande?) innanfor området... Endret 8. oktober 2019 av bjornepappa Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Det var slik jeg vurderte det for ikke lenge siden... 1 Siter
Tor-Erik Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Skrevet 8. oktober 2019 2 hours ago, bjornepappa said: @Tor-Erik og @Moskus, nokon framgang? ? Oppvaskmaskina vår har fått lekkasje, fare for at det må bli ny. Og då må vi sjølvsagt sterkt vurdere noko som kan integrerast i huset... Hadde litt framgang med tilkobling og enkel kommunikasjon med APIet, men så stoppet det opp på grunn av hus ting. Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 1 time siden, Tor-Erik skrev: Hadde litt framgang med tilkobling og enkel kommunikasjon med APIet, men så stoppet det opp på grunn av hus ting. .... noe å bygge videre på...? Siter
Tor-Erik Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Skrevet 8. oktober 2019 44 minutes ago, Moskus said: .... noe å bygge videre på...? Kanskje. Sjekket koden min nå og var vist ikke like langt som jeg husket. Brukte veldig lang tid på å finne ut hvordan jeg skulle løse OAuth utfordringen, og med litt mer arbeid så er i det minste det delvis løst. Jeg fant ut at "device authorization" var veien å gå, for da slipper man å måtte ta i mot callbacks ved autorisasjon, i steden får man en url som brukeren åpner og logger inn på, og så poller appen api serveren for access token. Neste utfordring da er å sørge for å fornye access token hver gang det trengs, men det skal også være rimelig greit å få til. Til kommunikasjon med apiet tenkte jeg å bruke RestSharp, så det skal også være rimelig greit. Den siste utfordringen min (som jeg ikke har sett mye på ennå) er å koble seg til en "event-stream" for å få varsler når noe skjer. Strengt tatt så er den siste utfordringen min å lage en plugin til HS3 som bruker dettte, men det er jo du god på @Moskus Jeg skal få ferdig autorisasjons koden, så kan jeg sette opp et repos på GitHub så kan du se om dette er noe å jobbe videre (eventuelt samarbeide) på. 1 Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Ja, gjerne. Har du lagt en Console app først? Siter
Tor-Erik Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Skrevet 8. oktober 2019 52 minutes ago, Moskus said: Ja, gjerne. Har du lagt en Console app først? Jepp, har laget en enkel console app for testing og et Class Library som inneholder alt som er av kode relatert til APIet. 1 Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Skrevet 8. oktober 2019 Supert! Da skal jeg gå på trynet i koden din senere... Siter
Tor-Erik Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Skrevet 9. oktober 2019 Hadde litt framgang i går kveld, men ble fikk aldri til å autentisere med "device flow" mot det simulerte APIet. Fungerer greit mot det faktiske APIet, men det simulerte svarer bare med 404 på oauth urlen. Skal se om jeg finner ut av det i kveld, ellers kan det være at jeg må revurdere autentiseringsmetoden. Ser at andre har fått til å håndtere callback via MyHS med en token. Siter
Moskus Skrevet 9. oktober 2019 Skrevet 9. oktober 2019 16 minutter siden, Tor-Erik skrev: Ser at andre har fått til å håndtere callback via MyHS med en token. Ja, og det er jo den foretrukne metoden. Vanligvis skal det være mulig å sende ekstra parametere med OAuth2.0 autentisering, og min plan var å sende med lokal URL (http://dinIPogPort), og så legge en enkel PHP-fil på serveren min som tar denne og videresender til den lokale IPadressen. Siter
Tor-Erik Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Skrevet 9. oktober 2019 41 minutes ago, Moskus said: Ja, og det er jo den foretrukne metoden. Vanligvis skal det være mulig å sende ekstra parametere med OAuth2.0 autentisering, og min plan var å sende med lokal URL (http://dinIPogPort), og så legge en enkel PHP-fil på serveren min som tar denne og videresender til den lokale IPadressen. Ja, det er også en grei måte å gjøre det på og en slipper å være avhengig av MyHSToken-pluginen eller forholde seg til å få client-id/secret fra HST. Jeg hadde bare håpet å kunne lage noe hvor jeg ikke trenger å sette opp noe på en server for å ta i mot callback, bedre med færre "beveglige deler" og Device Flow passet bedre med Console App for testing. Authorization Code Grant Flow er ikke så forskjellig fra Device Flow så det skal ikke ta så lang tid å endre koden min. 1 Siter
bjornepappa Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Så vart det ny oppvaskmaskin på oss! Om de skulle få til ein halvdårleg betaversjon av plugin så kan eg gjerne melde meg som forsøkskanin ? 1 Siter
Hillmar Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Jeg kan stille som tester med platetopp og ventilator, om det skulle være ønskelig. 2 Siter
Go4IT Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Vaskemaskin, tørketrommel - og enda en oppvaskmaskin - klar for testing 2 Siter
Moskus Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 OK da, vi får vel bare hive oss rundt... 2 Siter
bjornepappa Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 2 timer siden, Moskus skrev: OK da, vi får vel bare hive oss rundt... Hehe, ja når du har sagt A så blir det fort mas om B 2 Siter
Moskus Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Hold på hestene, folkens. Det er en viss vei å gå. Nå har jeg bare skummet koden til @Tor-Erik men han har jo gjort den vanskelige biten, slik jeg ser det. 2 Siter
JohnMartin Skrevet 14. oktober 2019 Skrevet 14. oktober 2019 Vaskemaskin, oppvaskmaskin, koketopp og stekeovn her, så kan være med å teste når den tid kommer ? Siter
LEHoisveen Skrevet 17. november 2019 Skrevet 17. november 2019 Joiner som tester ? Oppvaskmaskin, kjøleskap, koketopp og stekeovn. Testet alt ut i snart 1 år, bosch Siter
bjornepappa Skrevet 21. desember 2019 Skrevet 21. desember 2019 No har visst Google home fått støtte for Home Connect, utan at det i grunn vart nokon revolusjon. Mens vi ventar på superduper plugin, er det nokon måte å kunne styre HC frå HomeSeer via Google? ? Siter
Moskus Skrevet 22. desember 2019 Skrevet 22. desember 2019 Nei. Men du kan bruke IFTTT. Vi sitter fast i den røde tapen for å få tilstrekkelig rettigheter for å kunne lage en faktisk funksjonell plugin. @Tor-Erik har gjort en fantastisk jobb, jeg har pusset litt, og nå sitter vi fast i byråkratiet. Når det er gjort, så er det mest snakk om bittelitt planlegging før det blir plugin av det. 3 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.