Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får innimellom denne i loggen:

21.10.2016 21:11:04 ~!~Z-Wave Error~!~Exception processing incoming secure message from node 34 : Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.

...men jeg har ingen node 34? Antagelig hatt det en gang i tiden, men den finnes altså ikke lenger i listen (Z-wave/Node information i HS).

Eh? :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, psv021 skrev:

Jeg får også denne meldingen. Hos meg refererer Node-nummeret til en Fibaro Multisensor.

Har du inkludert den på "vanlig måte" eller "non-secure"? Prøvd med en rescan?

Skrevet

Vanlig måte, tror jeg? Har ikke forsøkt rescan. Har egentlig ikke tenkt på dette som et stort problem. Noden fungerer som den skal, men jeg får slike feilmeldinger hver gang jeg starter HS3 (kommer i oppstartsloggen)...

Skrevet
4 timer siden, mk1 black limited skrev:

Den finnes ikke i listen, det er derfor jeg klør meg i hodet...

Det kan hende den har blitt slettet i HS3 sin database etter en mislykket ekskludering, men fortsatt er igjen på kontrolleren. Har du prøvd å ta en "Import Node Info from Controller" for å se om den dukker opp?  

Skrevet

Ta en backup av interfacet og åpne den filen i notepad. Hvis 34 ikke er der, så har du kanskje en eller annen node som tror den er med i nettverket ditt, men som controlleren ikke har noe informasjon om...

Hvilken Z-wave plugin versjon kjører du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.