nilst Skrevet 7. mars 2022 Skrevet 7. mars 2022 On 04/03/2022 at 10:30, Røraasen said: Dere som bruker Dukaone integrasjonen, må man sette opp servicer manuelt? Trodde egentlig denne skulle funke mer eller mindre ut av boksen. Har lagt inn Duka control entity row. Skjønner ikke helt hva du mener med å sette opp servicer manuelt? Jeg bruker bare et vanlig entity card med følgende kode (her for tre av viftene mine): type: entities title: Vifter show_header_toggle: false entities: - entity: fan.gjesterom type: custom:duka-control-entity-row name: Gjesterom customTheme: true - entity: fan.kjokken type: custom:duka-control-entity-row name: Kjøkken customTheme: true - entity: fan.soverom_nede type: custom:duka-control-entity-row name: Kontor customTheme: true Siter
Røraasen Skrevet 10. mars 2022 Skrevet 10. mars 2022 (endret) nilst skrev (På 7.3.2022 den 7.46): Skjønner ikke helt hva du mener med å sette opp servicer manuelt? Jeg bruker bare et vanlig entity card med følgende kode (her for tre av viftene mine): type: entities title: Vifter show_header_toggle: false entities: - entity: fan.gjesterom type: custom:duka-control-entity-row name: Gjesterom customTheme: true - entity: fan.kjokken type: custom:duka-control-entity-row name: Kjøkken customTheme: true - entity: fan.soverom_nede type: custom:duka-control-entity-row name: Kontor customTheme: true Jeg får som feilmelding at dukaone/set_mode Service not found når jeg trykker på de ulike modusknappene. Sikkert noe oppsett jeg skulle gjort, men kan ikke dette så godt... Endret 10. mars 2022 av Røraasen Siter
gullfrode Skrevet 25. april 2022 Skrevet 25. april 2022 Mathias skrev (På 28.5.2021 den 10.42): Hei! Jeg har et kort som ser slik ut for å styre min vifte: Den benytter følgende: - 'custom:fan-control-entity-row' - kortet som du finner i HACS - denne gir deg de knappene med "HIGH", "MED" osv... Har du template-sensorer for high/med/low? Siter
Mathias Skrevet 30. april 2022 Skrevet 30. april 2022 (endret) On 25/04/2022 at 23:08, gullfrode said: Har du template-sensorer for high/med/low? Akkurat nå bruker jeg ikke det kortet da jeg har automatisert ventilasjonen basert på verdiene fra en Co2-måler. Ser at det har skjedd noen endringer i fan-integrasjonen der low, medium, high ikke brukes lenger, og det nå er prosent som gjelder, så jeg vet ikke hvordan dette kortet fungerer nå. Endret 30. april 2022 av Mathias Siter
gullfrode Skrevet 30. april 2022 Skrevet 30. april 2022 (endret) Mathias skrev (2 minutter siden): Akkurat nå bruker jeg ikke det kortet da jeg har automatisert ventilasjonen basert på verdiene fra en Co2-måler. Kan du være så snill å dele en automasjon også?😀 Endret 30. april 2022 av gullfrode Siter
Røraasen Skrevet 28. oktober 2022 Skrevet 28. oktober 2022 (endret) Har tatt opp igjen dette prosjektet. Mistenker at noe er feil med Duka One integrasjonen, men vet ikke hva. Har lagt inn https://github.com/dingusdk/ha-dukaone og https://github.com/dingusdk/duka-control-entity-row Når jeg trykker på knapp for f.eks sette en viftemodus får jeg feilmeldingen: Kunne ikke tilkalle tjenesten :dukaone/set_mode 'NoneType' object has no attribute 'mode' Endret 30. oktober 2022 av Røraasen Siter
gullfrode Skrevet 7. november 2022 Skrevet 7. november 2022 Røraasen skrev (På 28.10.2022 den 21.43): Har tatt opp igjen dette prosjektet. Mistenker at noe er feil med Duka One integrasjonen, men vet ikke hva. Har lagt inn https://github.com/dingusdk/ha-dukaone og https://github.com/dingusdk/duka-control-entity-row Når jeg trykker på knapp for f.eks sette en viftemodus får jeg feilmeldingen: Kunne ikke tilkalle tjenesten :dukaone/set_mode 'NoneType' object has no attribute 'mode' : - cards: - type: custom:button-card name: Materialrommet entity: fan.materialrommet_vifte styles: card: - width: 185px - height: 70px - background: false state: - value: 'on' styles: icon: - animation: | [[[ if (states["sensor.vifte_materialrommet_mode"].state == "Low") return 'rotating 3s linear infinite' if (states["sensor.vifte_materialrommet_mode"].state == "Medium") return 'rotating 1s linear infinite' if (states["sensor.vifte_materialrommet_mode"].state == "High") return 'rotating 0.5s linear infinite' ]]] - filter: - | drop-shadow(2px 2px 2px black) drop-shadow(0px 0px 10px purple) drop-shadow(0px 0px 5px white) tap_action: action: more-info - entity: sensor.vifte_materialrommet_aktivt_modus name: Viftemodus icon: >- [[[ if (states["sensor.vifte_materialrommet_aktivt_modus"].state == "Gjenvinning") return "mdi:cached"; if (states["sensor.vifte_materialrommet_aktivt_modus"].state == "Lufttilførsel") return "mdi:home-import-outline"; if (states["sensor.vifte_materialrommet_aktivt_modus"].state == "Ventilasjon") return "mdi:home-export-outline"; ]]] type: custom:button-card show_state: false show_name: false show_icon: true styles: card: - width: 150px - height: 70px - background: false tap_action: action: more-info double_tap_action: action: call-service service: automation.trigger service_data: entity_id: automation.vifte_materialrommet_utlufting show_header_toggle: false title: null type: horizontal-stack type: vertical-stack RPReplay_Final1667839117.mov Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.