Jeg har virkelig prøvd å lese meg opp, men blir forvirret over flere systemer.
Vi er en familie med 2 stk ungdommer, alt vi har er Apple produkter.
Starter snart total renovering av en enebolig. Og vil gjerne kunne styre ting ifra telefon og automatisk.
Tenker da på utelys, garasje, varme, bevegelses sensorer, dørlåser og ringeklokker.
Ser for meg at jeg kan gi adgang til huset til besøkendes telefoner osv.
Er det et system jeg kan kjøpe nå.. og utvide ved behov etterhvert?
dvs. om jeg får for Fibaro f.eks. Kan jeg da kjøpe termostat til varmekablene og dette blir da lett integrert ifra telefonen, samt at man kan stille inn manuelt også?
Med andre ord, hva burde jeg gå for om jeg vil ha det på telefonen, og at det mulig i ettertid å f.eks. legge til bevegelses sensorer i bod osv til lys.
Spørsmål
kbravo
Jeg har virkelig prøvd å lese meg opp, men blir forvirret over flere systemer.
Vi er en familie med 2 stk ungdommer, alt vi har er Apple produkter.
Starter snart total renovering av en enebolig. Og vil gjerne kunne styre ting ifra telefon og automatisk.
Tenker da på utelys, garasje, varme, bevegelses sensorer, dørlåser og ringeklokker.
Ser for meg at jeg kan gi adgang til huset til besøkendes telefoner osv.
Er det et system jeg kan kjøpe nå.. og utvide ved behov etterhvert?
dvs. om jeg får for Fibaro f.eks. Kan jeg da kjøpe termostat til varmekablene og dette blir da lett integrert ifra telefonen, samt at man kan stille inn manuelt også?
Med andre ord, hva burde jeg gå for om jeg vil ha det på telefonen, og at det mulig i ettertid å f.eks. legge til bevegelses sensorer i bod osv til lys.
Kjeller:
Bad: varmekabel, lys.
gang: varmekabel, lys
Stue: Lys, varmepumpe
Soverom: Lys, varmepumpe
Vaskerom: Lys, bevegelses sensor, varmekabel,
1. Etg:
Gang: ringeklokke, dørklokke, varmekabel, lys,
toalett: varmekabel, Lys
Stue: lys, gulvvarme, persienner, varmepumpe
Kjøkken: lys, gulvvarme, (sikkert masse etterhvert)
2. Etg:
Bad: Lys, Varmekabel
sov: Lys, varmekabel, varmepumpe, persienner
Uteareale:
Garasjeåpner, Utelys, Bevegelses sensor, varmekabel i trapp, gressklipper, automatisk vanning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
5 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.