Torill Iversen Skrevet 12. august 2019 Skrevet 12. august 2019 Hei, Noen som har erfaring med å installere denne? Kommer med amerikansk låsekasse, så må mekkes til på et vis (eller kjøpe en slik?). Lure tips for å komme videre? Torill Siter
Moskus Skrevet 13. august 2019 Skrevet 13. august 2019 12 timer siden, Torill Iversen skrev: Lure tips for å komme videre? Bare vær forberedt på at du må ha et nytt, forholdsvis stort hull i ytterdøra di, så går det bra. Det er ikke mulig å tilpasse norske låsekasser til den, jeg har prøvd med en eldre versjon. Siter
Torill Iversen Skrevet 13. august 2019 Forfatter Skrevet 13. august 2019 1 hour ago, Moskus said: Bare vær forberedt på at du må ha et nytt, forholdsvis stort hull i ytterdøra di, så går det bra. Det er ikke mulig å tilpasse norske låsekasser til den, jeg har prøvd med en eldre versjon. Har du fått det til med amerikansk låsekasse? Torill Siter
Moskus Skrevet 13. august 2019 Skrevet 13. august 2019 1 time siden, Torill Iversen skrev: Har du fått det til med amerikansk låsekasse? Amerikanerne har egentlig ikke noen "standard låsekasse", slik jeg har forstått det. Jeg tok et stort hull i døra, og satte den inn der. Man klarer det med en god drill. Her er testoppsettet på en 2x4": Her er ferdig på den gamle døra: Siter
Torill Iversen Skrevet 13. august 2019 Forfatter Skrevet 13. august 2019 Veldig lurt å teste på en planke først..? Husker du hvor du fikk du tak i den låsen? Torill Siter
Moskus Skrevet 14. august 2019 Skrevet 14. august 2019 Vi var en gjeng som gikk samlet sammen og bestilte direkte fra Yale. Det store trikset var å få fatt i en Z-wave modul fra Yale som av tilpasset Europa, for hvis du bestiller en vilkårlig lås får du sannsynligvis en US-Z-wave-modul og den kan du ikke bruke her... 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 14. august 2019 Skrevet 14. august 2019 Ligger noen bilder fra da jeg installerte min lås her: http://www.innset.no/gsp/default.aspx?aid=396 1 Siter
Torill Iversen Skrevet 14. august 2019 Forfatter Skrevet 14. august 2019 Har den nyeste modellen som ser ut som bildet. Vurderer å kjøpe dørhåndtak m. m (den fra Yale under.) Vi har glassdør med ikke så mye å gå på, i tillegg har den lås oppe og nede, - så lurer på om dette rett og slett ikke kommer til å gå Siter
Moskus Skrevet 14. august 2019 Skrevet 14. august 2019 Er det en dobbel verandadør? Den sjansen hadde ikke jeg tatt. Det er imidlertid mulig du kan klare det, men du må lage din egen låsekasse. Som du ser er ikke "låsekasser" vanlig i USA. Siter
Torill Iversen Skrevet 15. august 2019 Forfatter Skrevet 15. august 2019 Er en ytterdør, bare med mye glass i ? ? 1 Siter
Torill Iversen Skrevet 15. august 2019 Forfatter Skrevet 15. august 2019 Takk for tips, sjekker! Siter
Torill Iversen Skrevet 24. september 2019 Forfatter Skrevet 24. september 2019 (endret) Update: Brukte norsk original låsejasse, men måtte ha sylinderforlenger. Måtte lage større sirkelhull i døren, utvide hullene i bakfestet som skulle inn i låsesylinderen, og kutte litt av rammen på innsiden av selve panelet på fremsiden. Men fikk det til tilslutt! Endret 24. september 2019 av Torill Iversen 3 Siter
Torill Iversen Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Skrevet 5. oktober 2019 Har bare av ferdig resultat 2 Siter
Moskus Skrevet 5. oktober 2019 Skrevet 5. oktober 2019 Hvordan er den "smart"? Snakker den Z-wave eller Zigbee? Siter
Torill Iversen Skrevet 5. oktober 2019 Forfatter Skrevet 5. oktober 2019 Har en dings som heter Nest connect, som kobler den til wifi og nest appen (og nest brannvarslerne). Den eneste ulempen er at Hømey ikke støtter Nest lenger Siter
Moskus Skrevet 5. oktober 2019 Skrevet 5. oktober 2019 5 timer siden, Torill Iversen skrev: Den eneste ulempen er at Hømey ikke støtter Nest lenger Ja, det er det vel ingen som gjør lenger. Fordi Google har bestemt det. Siter
Newname Skrevet 30. oktober 2019 Skrevet 30. oktober 2019 Hei, jeg vurderer å anskaffe en slik men ser at det står maks 57mm bredde på installasjonsveiledningen. Det blir jo knapt på norske ytterdører. Hvor tykke dører har dere fått installert denne på? Siter
Mike Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 Hi there. I've recently relocated to Stavanger and brought my Nest x Yale lock with me. I'd love to get it installed but the door lock systems here are quite different to back home. I see that some of you have had some success with this though, so there could be hope! I've taken some photos of my front door/lock, would someone be able to tell me if I might be able to get this to work (preferably without having to drill a new hole in my door!) Pics: https://m.imgur.com/a/VdAtwUX Thank you! Siter
Moskus Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 3 timer siden, Mike skrev: Hi there. I've recently relocated to Stavanger and brought my Nest x Yale lock with me. I'd love to get it installed but the door lock systems here are quite different to back home. Yeah. I believe that the Yale lock can't be used without heavy modifying the door (which includes cutting a new 70 mm hole). I've done it (with my old door), but won't do it with my new door. I had a Z-wave Yale lock (US model with a EU Z-wave module) earlier. Great lock, but doesn't fit EU doors. Siter
Mike Skrevet 30. november 2019 Skrevet 30. november 2019 Thanks for the reply! So you think I'd have to place the Nest above the existing lock on the door rather than replacing? (Similarly to your photo earlier in the thread) How has Torill managed to get a proper replacement done? Is this a special/different kind of lock? Apologies for all the questions, I'm not very knowledgeable about this stuff! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.