mk1 black limited Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Har en event som (bl.a.) sier fra når posten kommer. Jeg vil unngå at den sier noe på natta, og trodde jeg fikset det slik som vist på vedlegget. Men neida, den snakker like fordømt. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Når du trigger eventet, må du også huke av for "Run Only If Other Event Conditions Are True". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 18. april 2016 Forfatter Del Skrevet 18. april 2016 Aha! Den opsjonen har jeg aldri sett før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iblis Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Selv løser jeg slike problemstillinger ved å lage en Virtual Device som jeg kaller "Hustid" med disse verdiene: Morgen Formiddag Ettermiddag Kveld Natt Og i ditt tilfelle ville jeg da ha laget følgende trigger: IF Ute Postkasse... changes and becomes On-Open-Motion AND IF Hustid has a value that is not equal to Natt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Det gjør jeg også (men jeg bruker kun "morning", "day", "evening", og "night"), og det er det som setter basisen for hva lysene skal settes til (dimme-nivåer, hvor lenge de er på, om de skal reagere på bevegelse, etc). Så er det bare å lage automatikk på når de forskjellige "tidsstatusene" skal inntreffe. Jeg har det slik (i kortversjon): Morgen fra kl. 06:00 (når EightSleep-lakenet ankommer blir dette endret til: Person står opp etter kl. 05:30). Dag når Lux Ute er > 50. (Manuelt i helgene, for endring til "Dag" kjører opp rullegardiner på soverom også). Kveld når ungenes "sovelys" blir skrudd på (trykk på bryter kjører ned rullegardiner og på med bakgrunnstøy på det aktuelle soverommet, og aktverer lyd-triggeren etter 15 minutter med stillhet, da sover de). Natt når vi legger oss. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iblis Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Ikke for å boikotte denne tråden, men kunne du opprettet et nytt emne i hjemmeautomasjon kategorien hvor du skriver litt om dine erfaringer med EightSleep lakenet Moskus? Edit: Ops, måtte lese posten din en gang til før det gikk opp for meg at du ikke har fått den enda Endret 19. april 2016 av iblis Måtte lese posten til Moskus en gang til ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.