Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en Mutireg (HeatIt v1) i et par år nå og fikk i går montert 3 til. Alle til elektriske varmekabler. 

Et par spørsmål har dukket opp:

1. Bør jeg bruke F eller AF følermodus (Floor eller intern+floor)? Internføler er jo ganske unøyaktig og påvirkes av sin egen varme, men temperaturen i gulvet er jo heller ikke det samme som temperaturen i rommet...

2. Bør jeg bruke effektregulator-modusen? Hvilken effekt får jeg av det? Jevnere gulvvarme? Har ikke helt skjønt det med effektregulator i en termostat...

3. Bør jeg oppgradere til siste firmware? Hva gir den, utover «on/off»-status? Fungerer den stabilt og bra i HomeSeer?

Forøvrig glad jeg gikk for v1 og ikke fx2, jeg trengte de ekstra 3A som v1 støtter (bildet viser inn og utkobling av kablene på kjøkken/stue):

D826BC07-0985-4EE7-AB43-6BD19B6145F7.thumb.png.12542fbf72da75e46e448744811cca22.png

Elektriker målte kablene til 11 Ohm - det blir i følge Ohms lov 4800 watt/20A (noe som ikke kan stemme, siden gammel termostat også var 16A og sikringen er 16A (den har aldri gått)). Men jeg er nok nært grensa på 16A!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.