Alpøy Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hei, Er det noen her som har kjøpt Roborock S5 i nyere tid (f.eks. siste par måneder'ish) som kan verifisere at det gikk å roote den ? Jeg vurderer å kjøpe en S5 da jeg har en Gen1 men vil ha Valetudo kjørende på den i så fall. Ref: https://github.com/dgiese/dustcloud/issues/213#issuecomment-505760733 så kan det være at det ikke går på nyere modeller ? Forhørte meg med komplett.no og de sa at de har solgt unna sine lager og tatt inn nye siden Mars 2019 så det er muligens vanskelig å få tak i en "eldre" modell, samtidig som det er vanskelig å få vite om faktisk produksjonstid fra webshop'ene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 Hmm... jeg bestilte en S50 i dag jeg... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alpøy Skrevet 15. august 2019 Forfatter Del Skrevet 15. august 2019 Blir du å roote den? i så fall hadde det vært fint om du ga en tilbakemelding på hvordan det gikk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. august 2019 Del Skrevet 15. august 2019 3 timer siden, Alpøy skrev: Blir du å roote den? i så fall hadde det vært fint om du ga en tilbakemelding på hvordan det gikk ? Har ikke gjort så mye research enda. Ønsker å få den inn i HomeSeer, men om det krever rooting vet jeg ikke helt enda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 Jeg er litt usikker om jeg misforstår deg her, men der er vel mulig å implementere disse i HA/Domoticz uten behov for å roote. Eneste du trenger er API-nøkkelen (den finner du via android appen). Fungerer ihvertfall fint hos meg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Fikk Roborock S5 lett inn i Home Assistant uten noe root, trenger bare API token. Android appen Mi home versjon 5.4.54 husker jeg rett, har på debug så finner Token kode i log filen under mappen smarthome\logs. Så slipper da de ekstra stegene. Finner den på apk mirror osv. Endret 18. august 2019 av Dennis87 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alpøy Skrevet 19. august 2019 Forfatter Del Skrevet 19. august 2019 (endret) Ja du må ikke ha root, men så langt jeg vet så trenger du å roote den for å benytte den 100% lokalt, uavhengig av Xiaomi sitt API/Servere. Jeg syntes det er kjekt med MQTT kontroll og mulighet for å hente ut lokalt map for integrering i sitemaps (openhab). Og alle muligheter jeg har for å være uavhengig av sky-løsninger benytter jeg meg fullt av ? Endret 19. august 2019 av Alpøy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 7. november 2021 Del Skrevet 7. november 2021 Noen som har rootet nå? Fordeler / Ulemper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 9. november 2021 Del Skrevet 9. november 2021 Jeg rootet den med Valetudo, og er ganske deilig og ha 100% lokal kontroll uten noen sky 🙂 Har også lagt inn egne lyder, dette gjøres enkelt via SSH.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.