Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har kjøpt Roborock S5 i nyere tid (f.eks. siste par måneder'ish) som kan verifisere at det gikk å roote den ? 

Jeg vurderer å kjøpe en S5 da jeg har en Gen1 men vil ha Valetudo kjørende på den i så fall. 

Ref: https://github.com/dgiese/dustcloud/issues/213#issuecomment-505760733 så kan det være at det ikke går på nyere modeller ?

Forhørte meg med komplett.no og de sa at de har solgt unna sine lager og tatt inn nye siden Mars 2019 så det er muligens vanskelig å få tak i en "eldre" modell, samtidig som det er vanskelig å få vite om faktisk produksjonstid fra webshop'ene.

Skrevet
3 timer siden, Alpøy skrev:

Blir du å roote den? i så fall hadde det vært fint om du ga en tilbakemelding på hvordan det gikk ?

Har ikke gjort så mye research enda. Ønsker å få den inn i HomeSeer, men om det krever rooting vet jeg ikke helt enda...

Skrevet

Jeg er litt usikker om jeg misforstår deg her, men der er vel mulig å implementere disse i HA/Domoticz uten behov for å roote. Eneste du trenger er API-nøkkelen (den finner du via android appen). Fungerer ihvertfall fint hos meg. 

• Like 1
Skrevet (endret)

Fikk Roborock S5 lett inn i Home Assistant uten noe root, trenger bare API token.

Android appen Mi home versjon 5.4.54 husker jeg rett, har på debug så finner Token kode i log filen under mappen smarthome\logs. Så slipper da de ekstra stegene. Finner den på apk mirror osv. 

Endret av Dennis87
  • Like 1
Skrevet (endret)

Ja du ikke ha root, men så langt jeg vet så trenger du å roote den for å benytte den 100% lokalt, uavhengig av Xiaomi sitt API/Servere. Jeg syntes det er kjekt med MQTT kontroll og mulighet for å hente ut lokalt map for integrering i sitemaps (openhab). Og alle muligheter jeg har for å være uavhengig av sky-løsninger benytter jeg meg fullt av ?

Endret av Alpøy
  • Like 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Jeg rootet den med Valetudo, og er ganske deilig og ha 100% lokal kontroll uten noen sky 🙂

Har også lagt inn egne lyder, dette gjøres enkelt via SSH.. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.