Christopher Skrevet 15. august 2019 Skrevet 15. august 2019 Hei alle sammen. Er helt ny bruker av HS! Vi jobber for tiden med totalrehabilitering av enebolig og har valgt å følge @Moskus anbefalinger i Homeseerskolen, og planlegger i første omgang lysstyring, varmestyring (vannbåren). Har derfor kjøpt Qubino flush dimmere, vindus/dør strips, Z-water, Heat-it termostater og Fibaro multisensorer. Jeg har installert HS3 PRO m/ SmartStick+ på en Win10 PC. Men jeg får ikke koblet opp noen devicer! Har forsøkt både via webgrensesnittet og Z-tool+. Når jeg velger Add device (både normal og unsecure) mottas ingen signaler. Jeg har forsøkt å aktivere både Qubino flush dimmer vha. 3 bryterklikk, og Fibaro multisensor vha. knapp (lyser blått). Kodelinjene bare tikker og går, og etter en stund får jeg feilmelding. I starten var det ikke kontakt mellom Z-tool+ og HS, men etter å ha slått av brannmur, så fant de hverandre. Jeg sitter i samme rom som dimmeren og multisensoren ligger rett ved siden av Smartstikken. Antar at det bare er brukerfeil, men jeg har problemer med å feilsøke. Har avinstallert og fulgt installasjonsvideo på web og dobbeltsjekket mot Homeseerskolen, men klarer ikke finne ut hvor feilen oppstår. Noen som kan hjelpe? 1 Siter
ZoRaC Skrevet 15. august 2019 Skrevet 15. august 2019 2 minutter siden, Christopher skrev: Hei alle sammen. Er helt ny bruker av HS! Velkommen til forumet! 2 minutter siden, Christopher skrev: Men jeg får ikke koblet opp noen devicer! Inne på plugins->Z-wave->controller management, er det en grønn hake der? Står det noe spesielt i loggen under oppstart av HomeSeer eller under inkludering? Kan du prøve å starte en ekskludering i HomeSeer i stedet for inkludering? Trolig kan ikke flere programmer kommunisere med Z-wave-pinnen samtidig - avslutt derfor Z-tool før du starter HomeSeer. 1 Siter
ZoRaC Skrevet 15. august 2019 Skrevet 15. august 2019 Forresten, hva er «SmartStick+»? Hvor har du kjøpt den? Er den fra USA? I såfall er det bare å kaste den - de bruker en annen frekvens der borte enn i EU. USA sin Z-Wave frekvens er 908 MHz og den brukes til mobiltelefon i EU. EU sin Z-Wave frekvens er 868 MHz. 1 Siter
Moskus Skrevet 15. august 2019 Skrevet 15. august 2019 SmartStick+ er vel dessverre HomeSeer sitt eget Z-wave, og er kun i US-modell. Som det står her: Sitat Supports 908.42 MHz products used in North and South America only. Du trenger f.eks. en UZB1. Fåes kjøpt her eller her. Eller du kan bruke en AeoTec Z-stick, 5. gen. Siter
Christopher Skrevet 17. august 2019 Forfatter Skrevet 17. august 2019 Det forklarer jo. SmartStick’en fulgte med i pakken da jeg bestilte HS fra hjemmesiden. Men da bytter jeg den ut, og regner med å få fart på sakene med ny interface og rett frekvens. Siter
Christopher Skrevet 17. august 2019 Forfatter Skrevet 17. august 2019 På 15.8.2019 den 18.05, Moskus skrev: SmartStick+ er vel dessverre HomeSeer sitt eget Z-wave, og er kun i US-modell. Som det står her: Du trenger f.eks. en UZB1. Fåes kjøpt her eller her. Eller du kan bruke en AeoTec Z-stick, 5. gen. @Moskus Kan jeg også bruke: https://www.elektroimportoren.no/aeotec-z-stick-gen-5-z-wave/4512420/Product.html?Event=searchlist ? Siter
Hillmar Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 3 hours ago, Christopher said: @Moskus Kan jeg også bruke: https://www.elektroimportoren.no/aeotec-z-stick-gen-5-z-wave/4512420/Product.html?Event=searchlist ? Ja, det kan du. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.