Mastiff Skrevet 17. august 2019 Skrevet 17. august 2019 (endret) Jeg er ute etter en RF-fjernkontroll som kan brukes på samme måte som jeg bruker IR-fjernkontrollene og altså har knapper til medieavspilling, 0-9 for valg av nettradiokanaler og knapper til kildevalg. Den skal brukes til IKEA Symfonisk (Sonos)-oppsett, så den sender til systemet, som så gir Symfonisk-høyttaleren ordrer over nettverket via Home Asissant (som styrer Symfonisk fordømt godt). Jeg bruker denne typen IR-fjernkontroller, så noe lignende ville være perfekt, bare på et system som kan leses av rfxTRX, Tellstick Duo eller Z-Wave: Endret 17. august 2019 av Mastiff Siter
Moskus Skrevet 18. august 2019 Skrevet 18. august 2019 De fantes for 10-15 år siden, jeg husker ikke lenger om de er mulige å få fatt i. Jeg lette for noen år siden, men har ikke funnet dem... Dessuten var de vel en semi-kombinasjon av både IR og RF. En 100% RF finnes nok ikke. .... men det er ikke Harmony du er ute etter da? Siter
Mastiff Skrevet 19. august 2019 Forfatter Skrevet 19. august 2019 (endret) @Moskus, det måtte vært en sånn. Men krever ikke Logitech egne mottakere? Eller kan den tas imot av RFXtrx? Endret 19. august 2019 av Mastiff Siter
Moskus Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 14 minutter siden, Mastiff skrev: @Moskus, det måtte vært en sånn. Du vil ha en Harmony Hub, og en enkel fjernkontroll. Nærmere bestemt noe som Harmony Companion. Tidligere var den enda kulere fordi den ikke hadde "lysbryter-knappene" øverst. 1 Siter
Venin Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 58 minutter siden, Moskus skrev: Tidligere var den enda kulere fordi den ikke hadde "lysbryter-knappene" øverst. Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken. Siter
Moskus Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 26 minutter siden, Venin skrev: Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken. Alright. Hvordan får du Domoticz til å snakke med den? Siter
Venin Skrevet 19. august 2019 Skrevet 19. august 2019 Æææh... Tror det er HA Bridge som eksponerer lysene slik at Harmony finner dem. Siter
Mastiff Skrevet 23. august 2019 Forfatter Skrevet 23. august 2019 Den hadde vært topp hvis den funket uten skyintegrasjon, jeg liker ikke å bruke det... Siter
Moskus Skrevet 23. august 2019 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, Mastiff skrev: Den hadde vært topp hvis den funket uten skyintegrasjon, jeg liker ikke å bruke det... Det gjør den. Men du trenger "skyen" for å sette den opp for den støtter så mye utstyr at alt ikke er lagret i boksen. Siter
Mastiff Skrevet 23. august 2019 Forfatter Skrevet 23. august 2019 Skjønner. Jeg får vurdere den greia, da. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.