Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fins det en RF-fjernkontroll som kan brukes til mediekontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ute etter en RF-fjernkontroll som kan brukes på samme måte som jeg bruker IR-fjernkontrollene og altså har knapper til medieavspilling, 0-9 for valg av nettradiokanaler og knapper til kildevalg. Den skal brukes til IKEA Symfonisk (Sonos)-oppsett, så den sender til systemet, som så gir Symfonisk-høyttaleren ordrer over nettverket via Home Asissant (som styrer Symfonisk fordømt godt). Jeg bruker denne typen IR-fjernkontroller, så noe lignende ville være perfekt, bare på et system som kan leses av rfxTRX, Tellstick Duo eller Z-Wave:

image.jpeg.9d1a62726aa969a143333f52a9fad11d.jpeg

Endret av Mastiff
Skrevet

De fantes for 10-15 år siden, jeg husker ikke lenger om de er mulige å få fatt i. Jeg lette for noen år siden, men har ikke funnet dem... Dessuten var de vel en semi-kombinasjon av både IR og RF.

En 100% RF finnes nok ikke.

.... men det er ikke Harmony du er ute etter da?

Skrevet
14 minutter siden, Mastiff skrev:

@Moskus, det måtte vært en sånn.

Du vil ha en Harmony Hub, og en enkel fjernkontroll. Nærmere bestemt noe som Harmony Companion.

3305393.jpg

Tidligere var den enda kulere fordi den ikke hadde "lysbryter-knappene" øverst.

• Like 1
Skrevet
58 minutter siden, Moskus skrev:

Tidligere var den enda kulere fordi den ikke hadde "lysbryter-knappene" øverst.

Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken.

Skrevet
26 minutter siden, Venin skrev:

Jeg bruker dem faktisk ofte når jeg har fjernkontrollen i hånda og ikke orker å snakke til Alexa. ? Er litt for glad i å overstyre lysautomatikken.

Alright. Hvordan får du Domoticz til å snakke med den?

Skrevet
1 time siden, Mastiff skrev:

Den hadde vært topp hvis den funket uten skyintegrasjon, jeg liker ikke å bruke det... ;)

Det gjør den. Men du trenger "skyen" for å sette den opp for den støtter så mye utstyr at alt ikke er lagret i boksen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.