Teknor Skrevet 15. desember 2024 Skrevet 15. desember 2024 Jeg bruker disse, @Smax: - platform: template sensors: de_fire_billigste_timene: friendly_name: "De fire billigste timene" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value') %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[0].start and t <= l[0].end) or (t >= l[1].start and t <= l[1].end) or (t >= l[2].start and t <= l[2].end) or (t >= l[3].start and t <= l[3].end) }} de_fire_neste_billigste_timene: friendly_name: "De fire nest billigste timene" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value') %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[4].start and t <= l[4].end) or (t >= l[5].start and t <= l[5].end) or (t >= l[6].start and t <= l[6].end) or (t >= l[7].start and t <= l[7].end) }} de_mellomste_timene: friendly_name: "De åtte mellomste timene" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value') %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[8].start and t <= l[8].end) or (t >= l[9].start and t <= l[9].end) or (t >= l[10].start and t <= l[10].end) or (t >= l[11].start and t <= l[11].end) or (t >= l[12].start and t <= l[12].end) or (t >= l[13].start and t <= l[13].end) or (t >= l[14].start and t <= l[14].end) or (t >= l[15].start and t <= l[15].end) }} de_fire_nest_dyreste_timene: friendly_name: "De fire nest dyreste timene" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value', reverse=true) %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[4].start and t <= l[4].end) or (t >= l[5].start and t <= l[5].end) or (t >= l[6].start and t <= l[6].end) or (t >= l[7].start and t <= l[7].end) }} de_fire_dyreste_timene: friendly_name: "De fire dyreste timene" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value', reverse=true) %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[0].start and t <= l[0].end) or (t >= l[1].start and t <= l[1].end) or (t >= l[2].start and t <= l[2].end) or (t >= l[3].start and t <= l[3].end) }} og den_billigste_timen: friendly_name: "Den billigste timen" value_template: >- {% set l=state_attr('sensor.nordpool_kwh_no1_nok_3_10_025', 'raw_today')|sort(attribute='value') %} {% set t = now() %} {{ (t >= l[0].start and t <= l[0].end) }} Siter
sbarmen Skrevet 15. desember 2024 Skrevet 15. desember 2024 On 13/12/2024 at 20:29, Smax said: Den var genial. Er den stabil? Funka fjell lenge! Har ikke oppdaget noen feil så langt. Har også lagt ut litt detaljer her: https://github.com/corvy/home-assistant-playground/tree/main/power-management 1 Siter
Teknor Skrevet 15. desember 2024 Skrevet 15. desember 2024 (endret) sbarmen skrev (2 timer siden): Funka fjell lenge! Har ikke oppdaget noen feil så langt. Har også lagt ut litt detaljer her: https://github.com/corvy/home-assistant-playground/tree/main/power-management Takk! Kult. Endret 15. desember 2024 av Teknor Siter
Smax Skrevet 15. desember 2024 Skrevet 15. desember 2024 Teknor skrev (1 minutt siden): Takk - hvor limer jeg inn lovelace.yaml innholdet? Takker for opplegget ditt på sensorene! Skal legge til, ikke dumt med de forskjellige. Lovelace innholdet limer du inn på raw configuration editor, etter du har gått inn på edit på ett dashboard. Test på et nytt for og ikke slette det du har. Kan eventuelt ta bort sections: og opp over, - på type på grid card og den siste max_columns: 1. vil tro det fungerer. og sette det inn som et card. @sbarmen takker så meget. Ska prøve og sette det opp også. Siter
sbarmen Skrevet 16. desember 2024 Skrevet 16. desember 2024 Når jeg satte opp dette første gangen tok jeg og lagde et nytt dashboard (under settings/dashboard) og så limte jeg inn alt i det nye. Da ødelegger du ikke noe og så kan du kontrollert flytte over når du har fått det til å fungere som du ønsker. Si ifra om det ikke fungerer @Teknor 1 Siter
cortado Skrevet 25. desember 2024 Skrevet 25. desember 2024 sbarmen skrev (På 15.12.2024 den 15.58): Funka fjell lenge! Har ikke oppdaget noen feil så langt. Har også lagt ut litt detaljer her: https://github.com/corvy/home-assistant-playground/tree/main/power-management Dette ser jo supert ut – fikk den opp relativt raskt. Manglet bare å sette opp ny nordpool uten mva og i øre + workday_tomorrow og justere navn på "include_grid_cost". Mulig jeg ikke ser det, men kan jeg lett ta høyde for varierende nettleie i ulike perioder av året her? (slik som BKK har i mitt tilfelle: https://www.bkk.no/alt-om-nettleie/nettleiepriser) Siter
sbarmen Skrevet 27. desember 2024 Skrevet 27. desember 2024 On 25/12/2024 at 20:45, cortado said: Dette ser jo supert ut – fikk den opp relativt raskt. Manglet bare å sette opp ny nordpool uten mva og i øre + workday_tomorrow og justere navn på "include_grid_cost". Mulig jeg ikke ser det, men kan jeg lett ta høyde for varierende nettleie i ulike perioder av året her? (slik som BKK har i mitt tilfelle: https://www.bkk.no/alt-om-nettleie/nettleiepriser) Jeg hadde et oppsett på det tidligere da Elvia også endret i løpet av året. Nå skal de ha samme hele året så behovet er ikke der. Ville ikke en enkel automasjon fungere, som bare oppdaterer prisen på hjelperen input_number.grid_day/night_hourly_cost? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.