Fermate Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 OK Nå ser det ut som om Alexa både kan kjøre Events og kan svare med verdier om en spør henne om noe så nå mangler jeg bare å kunne få henne til å gi meg tale beskjeder: "You forgot to close the carport", "There is someone in the basement", The Kitchen veranda door is open" osv. Siden Alexa ikke kan gjøre dette uten å bli tilsnakket først må jeg finne et alternativ og siden jeg har 8 Squeezeboxer i huset er det på tide å finne ut hvordan en får dem til å snakke. (Ipad'ene på veggen med HSTouch har ikke noe særlig volum og det er bare en i hver etasje..) Er det noen som kan gi meg en headstart? Er det meningen at de skal fremstå som Speakerklients? (Det gjør de ikke hos meg) Må jeg konfigurere noe i Squeezebox plugin'en først? Hjelp! Siter
Actibus Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Har ikke testet, men et valg på events heter jo Squeezebox Speak Proxy, fant denne også på plugin forumet http://board.homeseer.com/showthread.php?s=224dcd49365d7a781818b6d965f0a7fa&t=141629 Siter
Moskus Skrevet 23. oktober 2016 Skrevet 23. oktober 2016 Du må konfigurere Speach via Squeezebox-plugin'en, ja, under Plugins -> Squeezebox -> Speech. Men jeg vet ikke mer enn det. Står en haug om dette i manualen (Tools -> Help). Siter
Fermate Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Skrevet 23. oktober 2016 45 minutter siden, Moskus skrev: Du må konfigurere Speach via Squeezebox-plugin'en, ja, under Plugins -> Squeezebox -> Speech. Men jeg vet ikke mer enn det. Står en haug om dette i manualen (Tools -> Help). Ø? Jeg trodde du kjørte speak over squeezebox? Siter
Fermate Skrevet 23. oktober 2016 Forfatter Skrevet 23. oktober 2016 Men hey hey og takk for hjelpen: Som alltid trengs det bare en liten dytt i riktig retning I dokumentasjonen fant jeg et bilde som viste at "TTS as MP3" var skrudd på og det gjorde susen (Samt at Speech volume på spilleren måtet settes høyere enn null) Nå skjønner jeg også hva feltet "Speaker Client" rett ovenfor betyr: Det du skriver der er det du må referere til i speak kallet: &hs.Speak "hello",true,"SqueezeboxSpeakerClient:*" Da var vi i mål ! Siter
Moskus Skrevet 24. oktober 2016 Skrevet 24. oktober 2016 10 timer siden, Fermate skrev: Ø? Jeg trodde du kjørte speak over squeezebox? Gjorde det, men det var med HS2... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.