Tom Skrevet 22. august 2019 Skrevet 22. august 2019 Hei, er nybegynner å trenger litt tips. Tenkte jeg skulle bruke Geofency på iPhone til å styre "hjemme" status. Hvordan kan jeg enklest styre "Hjemme" devicet? Enklest med ett script? Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? mvh Tom Siter
ZoRaC Skrevet 22. august 2019 Skrevet 22. august 2019 Jeg setter borte slik: (tilsvarende event for samboer) Og når vi kommer hjem: 2 timer siden, Tom skrev: Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? Du kan bruke denne: 1 Siter
Moskus Skrevet 22. august 2019 Skrevet 22. august 2019 1 time siden, Tom skrev: Tenkte også å trigge "Reise" etter at "Borte" har vært aktiv i 12 timer. Bruker jeg da en type timer? IF Status HAS BEEN Borte in EXACTLY 12 hours THEN Reise = On. Siter
Tom Skrevet 22. august 2019 Forfatter Skrevet 22. august 2019 (endret) Takk, endte opp med et script: Sub Main(ByVal Parms As Object) Dim hjemme As Integer hjemme = 1 if hs.devicevaluebyname("iPhone Tom") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Anniken") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Magnus") Or hs.devicevaluebyname("iPhone Fanny") then hjemme = 0 end if hs.SetDeviceValueByName("Status", hjemme) End Sub Endret 22. august 2019 av Tom Trykkleif Siter
ZoRaC Skrevet 23. august 2019 Skrevet 23. august 2019 Hvorfor script? Det der er jo bare 4 «or IF» i eventoppsettet...? Største utfordringen med script er at når man får mange events så er det vanskelig å finne alle script som leser/skriver til en device. Med vanlige events så kan man velge å vise alle events som inkluderer devicen «hjemme» f.eks. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.