Fjaeran Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 Hva er forskjellen på ZXT120 og ZXT600 ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. august 2019 Del Skrevet 24. august 2019 600 er nyere enn 120... Nei seriøst, jeg vet ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arntjo Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Noen andre som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 600 er nyere enn 120-versjonen, og med det følger at 600 er Z-wave Plus og bl.a. støtter OTA-oppdateringer. Det er vel ikke usannsynlig at den nyere også har flere/andre koder enn 120-versjonen. Som det står på 600: "Built-in air conditioner IR codes, as well as cloud-based IR code library" I praksis så vil de nok oppleves forholdsvis like, når du først har programmert dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaeran Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 Vil den motta IR signaler fra pumpa ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 3 minutter siden, Fjaeran skrev: Vil den motta IR signaler fra pumpa ? Pumpa sender nok ingen IR-signaler. Men fjernkontrollen gjør, og du kan nok lære den opp hvis du må. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arntjo Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 Like greit å gå for den nye 600. Ikke stor prisforskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaeran Skrevet 6. september 2019 Forfatter Del Skrevet 6. september 2019 7 timer siden, Moskus skrev: Pumpa sender nok ingen IR-signaler. Men fjernkontrollen gjør, og du kan nok lære den opp hvis du må. Fjernkontrollen har jo display. Hvordan blir infoen på displayet oppdatert ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. september 2019 Del Skrevet 6. september 2019 21 minutter siden, Fjaeran skrev: Hvordan blir infoen på displayet oppdatert ? Den gjør ikke det, iallfall ikke over IR. Noen varmepumper kommer med RF til oppdatering av varmepumpen, men de aller aller fleste varmepumper har kun en-veis kommunikasjon. Derfor sendes ALLE innstillinger for hver minste ting du justerer med fjernkontrollen. Displayet viser altså bare fjernkontrollens innstillinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaeran Skrevet 8. september 2019 Forfatter Del Skrevet 8. september 2019 På 6.9.2019 den 18.23, Moskus skrev: Den gjør ikke det, iallfall ikke over IR. Noen varmepumper kommer med RF til oppdatering av varmepumpen, men de aller aller fleste varmepumper har kun en-veis kommunikasjon. Derfor sendes ALLE innstillinger for hver minste ting du justerer med fjernkontrollen. Displayet viser altså bare fjernkontrollens innstillinger. Regner med at den oppdaterer via RF da. Har jo også styring via WIFI. (Kaiteki) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) På 6.9.2019 den 18.02, Fjaeran skrev: Fjernkontrollen har jo display. Hvordan blir infoen på displayet oppdatert ? Monterte nettopp en ZXT-600 på min Panasonic CS-HE9DKE fra 2006. Fant ikke den varmepumpen i kodelisten men etter litt prøv og feil ser det ut til at kode 323 virker som den skal. Parameter 30 og 34 ble begge satt til 1 slik at jeg får temperaturtilbakemelding ved 0.5 grader endring i rommet og hver time. Det ser ut til at jeg har full (nok) kontroll over varmepumpen fra HS3 men samme hva jeg styrer derfra så endrer ikke displayet i fjernkontrollen seg og tilsvarende om jeg betjener fjernkontrollen så endrer ingenting seg i HS3. Endret 2. januar 2020 av SveinHa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 15 minutter siden, SveinHa skrev: Det ser ut til at jeg har full (nok) kontroll over varmepumpen fra HS3 men samme hva jeg styrer derfra så endrer ikke displayet i fjernkontrollen seg og tilsvarende om jeg betjener fjernkontrollen så endrer ingenting seg i HS3. Det er vel helt pr. design? IR er ikke to-veis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, Moskus skrev: IR er ikke to-veis. Ikkeno i veien for det men de har valgt å gjøre det på enkleste måten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Akkurat nå, SveinHa skrev: Ikkeno i veien for det men de har valgt å gjøre det på enkleste måten ? Det er billigst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.