mkey Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Hei, Dere som bruker strømforbruk for å se når vaskemaskinen er ferdig, ligger dere innenfor grensene som pluggen tåler eller tåler den en peak over dersom det gjelder kort tid? Jeg har en fibraro wall plug som er rated til 2500 watt og en kombinert vask/tørk LG F14A8RD som er oppgitt med peak 2100 watt for vask og 1500 watt for tørk. Jeg er redd/usikker på om det gjelder hva den trekker i starten og tenkte en av dere kanskje kunne event berolige en nybegynner som ikke har lyst å starte en brann i en firemannsbolig om det er noe å tenke på i det hele tatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 Husk at det er forskjell på induktiv og resistiv last - den er ratet for 2500 w resisitiv last, men en motor har induktiv last også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mkey Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 Så beklager teskje her, men hvordan vet jeg hvor mye watt den trekker og kan kjøpe rett plugg - om jeg forstår deg rett og at jeg ikke kan bruke min på 2500. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. august 2019 Del Skrevet 26. august 2019 8 minutter siden, mkey skrev: Så beklager teskje her, men hvordan vet jeg hvor mye watt den trekker og kan kjøpe rett plugg - om jeg forstår deg rett og at jeg ikke kan bruke min på 2500. Det vet jeg ikke. Jeg har valgt å ikke ta sjansen og bruker vibrasjonsensor på vaskemaskina i stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mkey Skrevet 26. august 2019 Forfatter Del Skrevet 26. august 2019 19 minutter siden, ZoRaC skrev: Det vet jeg ikke. Jeg har valgt å ikke ta sjansen og bruker vibrasjonsensor på vaskemaskina i stedet. Ah, det høres ut som et bedre alternativ. Tusen takk for hjelpen, ha en fin kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Fibaro Wall Plug er et dårlig valg vaskemaskin, det har vi dessverre mange eksempler på. Men det går fint med 15-16A reléer. Mine har stått i flere år nå, og inspeksjon viser at de tåler det fint. Jeg brukte vibrasjonssensor tidligere, men 1) den ble ødelagt over tid og 2) det var flere feilmeldinger med den enn med strømmåling. Når vaskemaskinen trekker under 1W, så er den garantert ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Hva er "15-16A reléer"? Er det noe som man fikk kjøpt for lenge siden eller finnes det fortsatt på markedet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Mine er nok ikke flett nye, nei. Det er forrige generasjon fra AeoTec, de er knallgode. Denne er på 15,2 A: https://www.tronika.no/en/smarthome/zwave-products/zwave-appliance-control/switch-zmnhyd1.html AeoTec sin nye er på 13A (som iallfall er bedre enn Wall Plug): https://www.tronika.no/en/smarthome/zwave-products/zwave-appliance-control/switch-zw096.html 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 27. august 2019 Del Skrevet 27. august 2019 Jeg får se om jeg ikke skifter ut mine Wall Plugs som jeg har på vaskemaskin og tørketrommel. Selv har jeg ikke merket noe på de (varme) mens de har gått, men jeg har heller ikke vært til stede gjennom ett helt program. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 Lurer på om det er 1/3 av resitiv last som er induktiv last. At ved 2500 watt resitiv last så blir det 833 watt induktiv last. Er en tråd om det er, et eller annet sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2019 Del Skrevet 29. august 2019 2 timer siden, Hr Kotelett skrev: Er en tråd om det er, et eller annet sted. Takk. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 31. august 2019 Del Skrevet 31. august 2019 På 29.8.2019 den 21.17, Moskus skrev: Takk. ? Hehe bare hyggelig, var tenkt å komme sterkere tilbake når jeg ikke satt på mobilen, men Wow classic er jo kommet ut så på pc'en blir ting glemt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. september 2019 Del Skrevet 1. september 2019 19 timer siden, Hr Kotelett skrev: Hehe bare hyggelig, var tenkt å komme sterkere tilbake når jeg ikke satt på mobilen, men Wow classic er jo kommet ut så på pc'en blir ting glemt ? Hvis jeg ville betale for å stå i kø ville jeg heller tatt buss... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Kø og kø, en kan som ved transport på motorvei, velge å kjøre utenom rushen, eller flytte til et sted hvor det ikke er kø Men her er det jeg skulle linke til: Klippet ifra https://www.stikkontakten.no/blog/dimmerguiden "Hvor stor er maksimalbelastningen for en 1-10V dimmer? Bryterfunksjonen klarer 6A resistiv last, men bare 2A induktiv eller kapasitiv last. Lysregulatoren for 1-10V klarer 200mA. Et lysrørarmatur belaster regulatoren med ca. 1mA. 1-10V-spenningen skapes i lysrørets forkoblingsutstyr." Nå er dette en "dimmerguide" men bryterfunksjonen er vel den samme, og kan vel overføres. Kan være jeg er på viddene men derfor vi har forum Klippet ifra https://forum.fibaro.com/topic/21872-new-fibaro-relays-fgs213-fgs223/ (nå er dette en puck, men i manual til fibaro wall plug, står det: Power output 2500w resitiv load) You can find a table: Rated load current table: Device Load type IEC standards UL standards Single Switch 2 (FGS-213) Resistive 8A 6.5A Single Switch 2 (FGS-213) Incandescent 8A 5A Double Switch 2 (FGS-213) Resistive 6.5A per channel 10A overall 6A per channel 9.5A overall Double Switch 2 (FGS-223) Incandescent 6.5A per channel 10A overall 3A per channel As you noticed there is no inductive or capacitive load. We do not specifically allow any other types of loads and we do not support it. However, when it comes purely technical matters, it may be possible to connect other types of load up the half of advisable value for resistive load. (så tørketrommel skal da gå fint, da den er mindre en 1250 watt. Mens en vaskemaskin krever en smule mer) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 1 time siden, Hr Kotelett skrev: Nå er dette en "dimmerguide" men bryterfunksjonen er vel den samme, og kan vel overføres. Kan være jeg er på viddene men derfor vi har forum Tror du bommer...? Den omhandler 0-10V dimming. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 2. september 2019 Del Skrevet 2. september 2019 Ja første del er fra en dimmer, men del 2 er om fibaro sine pucks, som er switches. "Bryterfunksjonen klarer 6A resistiv last, men bare 2A induktiv eller kapasitiv last" Nå er det jo ingen som slår av og på en vaskemaskin med disse wall pluggene, men det at folk opplever at de slutter og virke eller blir overopphetet er nok pga de ikke er designet for den type last. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.