Helt ny på forumet her, men prøver meg frem. Flyttet inn i spjok ny leilighet og er gira på å teste ut litt forskjellige funksjoner/produkter for å gjøre leiligheten litt smartere. Tenker å begynne litt forsiktig, så det er ikke sikkert jeg har behov for en dyr hjemmesentral - slik jeg har forstått det. Stort sett har vi Apple produkter i huset og Sonos, samt ønsker å kunne styre lyset (Philips Hue eller lignende) og Xiaomi Roborock støvsuger etc. Vurderer også stikkontakter, termostat, værstasjon, stemmestyring etc - samt eksperimentere litt med IFTT der jeg skulle ha mangler. Ikke noe krav at jeg må kunne stemmestyre på norsk i tilfelle. Tanken er minimum å kunne styre alt via app, men om jeg kan automatisere mye (Litt avhengig av pris) hadde det vært klart gøyest hvert fall..
Er det slik at jeg bør holde meg til HomeKit og AppleTVen, siden jeg stort sett har Apple-produkter? Eller bør jeg kjøpe en billig hjemmesentral for å ha et bedre grunnlag? Noen innspill til en nybegynner? Eventuelt noen som har linker til noen oppklarende og gode artikler for nybegynnere?
Spørsmål
Croax
Heisann,
Helt ny på forumet her, men prøver meg frem. Flyttet inn i spjok ny leilighet og er gira på å teste ut litt forskjellige funksjoner/produkter for å gjøre leiligheten litt smartere. Tenker å begynne litt forsiktig, så det er ikke sikkert jeg har behov for en dyr hjemmesentral - slik jeg har forstått det. Stort sett har vi Apple produkter i huset og Sonos, samt ønsker å kunne styre lyset (Philips Hue eller lignende) og Xiaomi Roborock støvsuger etc. Vurderer også stikkontakter, termostat, værstasjon, stemmestyring etc - samt eksperimentere litt med IFTT der jeg skulle ha mangler. Ikke noe krav at jeg må kunne stemmestyre på norsk i tilfelle. Tanken er minimum å kunne styre alt via app, men om jeg kan automatisere mye (Litt avhengig av pris) hadde det vært klart gøyest hvert fall..
Endret av CroaxEr det slik at jeg bør holde meg til HomeKit og AppleTVen, siden jeg stort sett har Apple-produkter? Eller bør jeg kjøpe en billig hjemmesentral for å ha et bedre grunnlag? Noen innspill til en nybegynner? Eventuelt noen som har linker til noen oppklarende og gode artikler for nybegynnere?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
15 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.