Superzite Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Finnes det en plugin til Homeseer som kan lese av Telldus live data ? Hadde en Teldus enhet jeg satt opp på i campingvogn jeg har på vintercamping, hadde da vært morro å fått den linka opp til min homeseer hjemme. Siter
Moskus Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Nei, ikke som jeg vet om. Etterspørselen er vel relativt lav, vil jeg tippe. Men kan du VB eler C#, så er det jo "enkelt" å lage en... Siter
xibriz Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Sikkert ikke relevant, men det finnes til OpenHAB. Kjekt i en overgangsfase hvis man har Telldus med masse 433-utstyr å vil migrere til Z-Wave med nytt system. Siter
arneolav Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 10 minutter siden, xibriz skrev: Kjekt i en overgangsfase hvis man har Telldus med masse 433-utstyr å vil migrere til Z-Wave med nytt system. Trenges ikke, kjører TelldusZnet styrer Z-Wave) og Nexa 433 samtidig, Fungerer perfekt. Siter
Superzite Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Skrevet 25. oktober 2016 Poenget her var å kjøre Telldus på en remote location og sentralstyre det med HomeSeer :-) Siter
Moskus Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Telldus Live har jo API og IFTTT-integrasjon, så det er mulig å integrere det i HomeSeer. http://api.telldus.com/ Litt jobb er det jo, men det er mulig. Siter
xibriz Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 10 minutter siden, Moskus skrev: Telldus Live har jo API og IFTTT-integrasjon, så det er mulig å integrere det i HomeSeer. http://api.telldus.com/ Litt jobb er det jo, men det er mulig. Ja, hvis man har litt programmeringsferdigheter er faktisk Telldus en av de aktørene som faktisk har ett API Siter
Moskus Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Et øyeblikk siden, xibriz skrev: Ja, hvis man har litt programmeringsferdigheter er faktisk Telldus en av de aktørene som faktisk har ett API Det er vel ikke direkte uvanlig. HomeSeer har JSON, scripts og plugins i .NET, openHAB har JSON og Java, og til og med Domoticz har JSON og LUA. Siter
iblis Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Hva med Telldus over MQTT? ? http://fun-tech.se/FunTechHouse/Tellstick/ Siter
Moskus Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Han har jo allerede Telldus Live. Det burde være unødvendig å nedgradere til Duo for så å prøve å gjøre noe smart med Linux... 1 Siter
iblis Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 Et øyeblikk siden, Moskus skrev: Han har jo allerede Telldus Live. Det burde være unødvendig å nedgradere til Duo for så å prøve å gjøre noe smart med Linux... Beklager, trodde det var samme ting ? Siter
Superzite Skrevet 25. oktober 2016 Forfatter Skrevet 25. oktober 2016 For å få telldus live, måtte jeg også ha en telldus duo ;-) Men den står jo på ett annet nettverk, derfor jeg skulle benytte Telldus live for å hente data den sender ut.. Siden det er en remote location uten VPN.. Står på ett åpent nettverk. Det er kun temp sensorer som skal leses av.. Siter
Moskus Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 26 minutter siden, Superzite skrev: For å få telldus live, måtte jeg også ha en telldus duo ;-) Ja, OK. Tenkte du brukte NET-utgaven. Da har jo faktisk @iblis en aktuell løsning! Siter
arneolav Skrevet 25. oktober 2016 Skrevet 25. oktober 2016 52 minutter siden, Superzite skrev: Men den står jo på ett annet nettverk, derfor jeg skulle benytte Telldus live for å hente data den sender ut.. Siden det er en remote location uten VPN.. Står på ett åpent nettverk. Det er kun temp sensorer som skal leses av.. Du kan hente sensorverdier fra TelldusNet, m/ API, Jeg har en slik løsning for mitt temperatur-chart. Henter sensorverdier fra .Net på hytta og hjemme. Var litt "kronglete" å få til innlogging med Oauth1, men kan evt. få kode av meg, Pascal (Lazarus/Delphi). Finnes også mange diverse andre muligheter, se Telldus forum. (Óg LUA kommer sånn etterhvert.) Siter
xibriz Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Bare for å få en kalrhet i begrepene og samtidig teste om forumet reagerer raskere enn tidligere: TellStick = USB-dongel (433MHz) TellStick Duo = Større boks som kobles til med USB (433MHz) TellStick Net = Større boks som kobles til med LAN (433MHz) TellStick ZNet Lite = Større boks som kobles til med LAN (433MHz mottaker og Z-Wave) Telldus Live! = Webinterface sentralt hos Telldus som også har API Jeg er usikker på om den som bare heter TellStick kan kobles opp mot Live!, men alle de andre kan det. Såvidt jeg vet, men det kan være feil, må man ha en lokal software til den som bare heter TellStick. Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 55 minutter siden, xibriz skrev: TellStick Duo = Større boks som kobles til med USB (433MHz) ... men denne har jo en lokalt kjørende programvare fra Tellstick, den også? Eller styres det fra skyen, skrekk og gru? Siter
xibriz Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) 5 minutter siden, Moskus skrev: ... men denne har jo en lokalt kjørende programvare fra Tellstick, den også? Eller styres det fra skyen, skrekk og gru? Telldus Live! er jo skyen som de fleste TellStick kobler seg opp mot. Telldus Center er programvaren du innstallerer lokalt. Såvidt jeg vet støtter denne TellStick og TellStick Duo, men Duo støtter i tillegg Live! (skyen). Net og ZNet Lite må såvidt jeg vet snakke med skyen. EDIT: Det ser ut som at TellStick og TellStick Duo snakker med Live! (skyen) gjennom Telldus Center (lokal programvare), mens Net og ZNet Lite snakker direkte med Live! Ikke lite komplisert nei Endret 26. oktober 2016 av xibriz Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 Et øyeblikk siden, xibriz skrev: lldus Center er programvaren du innstallerer lokalt. Såvidt jeg vet støtter denne TellStick og TellStick Duo, men Duo støtter i tillegg Live! (skyen). ... men det har ingen lokal web-tjeneste? Siter
xibriz Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: ... men det har ingen lokal web-tjeneste? Nei. Det er snakk om at det skal komme en ZNet Pro som har innebygget Web-server for å kjøre lokalt, men det er lenge siden jeg leste om dette og jeg trodde faktisk at den skulle være ute på markedet for lenge siden. I tillegg så leste jeg en plass at man kan "hacke" ZNet Lite til å kjøre lokalt, men det er ubekreftede rykter. Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 OK, takk for avklaringen. Jeg hadde en Tellstick (original) i gamle dager med Telldus Center, da det faktisk fantes en plugin til HomeSeer 2. Men det har skjedd en del siden den gangen. Siter
Superzite Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Skrevet 26. oktober 2016 19 hours ago, Moskus said: Ja, OK. Tenkte du brukte NET-utgaven. Da har jo faktisk @iblis en aktuell løsning! Ser at jeg må rette litt på meg.. Det er en NET utgave jeg har.. ;-) Blandet litt der de ser jo like ut på bildet. 19 hours ago, arneolav said: Du kan hente sensorverdier fra TelldusNet, m/ API, Jeg har en slik løsning for mitt temperatur-chart. Henter sensorverdier fra .Net på hytta og hjemme. Var litt "kronglete" å få til innlogging med Oauth1, men kan evt. få kode av meg, Pascal (Lazarus/Delphi). Finnes også mange diverse andre muligheter, se Telldus forum. (Óg LUA kommer sånn etterhvert.) Send meg gjerne koden du har laget :-) 1 hour ago, Moskus said: OK, takk for avklaringen. Jeg hadde en Tellstick (original) i gamle dager med Telldus Center, da det faktisk fantes en plugin til HomeSeer 2. Men det har skjedd en del siden den gangen. Denne du da tenkte på :- http://board.homeseer.com/showpost.php?p=921375&postcount=11 1 Siter
Moskus Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 3 timer siden, Superzite skrev: 4 timer siden, Moskus skrev: OK, takk for avklaringen. Jeg hadde en Tellstick (original) i gamle dager med Telldus Center, da det faktisk fantes en plugin til HomeSeer 2. Men det har skjedd en del siden den gangen. Denne du da tenkte på :- http://board.homeseer.com/showpost.php?p=921375&postcount=11 Hahaha, ja! "Tony" sendte meg deler av en plugin som jeg puslet sammen til noe som virket til slutt. Bare 7 år siden jeg kjøpte den, og faktisk etter min første RFXCOM-boks. Tiden flyr... Bruker enda Waveman på jobb. Siter
arneolav Skrevet 26. oktober 2016 Skrevet 26. oktober 2016 (endret) 6 timer siden, Superzite skrev: Send meg gjerne koden du har laget :-) Jeg må plukke ut de delene du trenger og lage en liten app. Men bare hvis du er seriøst interessert. Har du noe erfaring med Pascal? Edit: Du kan laste ned chart: https://www.dropbox.com/s/yqvz1to14sfah9r/SensorChart-V1001.zip?dl=0 Det lagres sensorverdier i directory, se setup. Endret 26. oktober 2016 av arneolav Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.