Squirrel Skrevet 3. september 2019 Skrevet 3. september 2019 Da har jeg to z-water som tilsynelatende fungerer, og en haug av heatit z-thermostat med firmware 1.92 som står rundt omkring i huset. https://www.thermo-floor.no/media/multicase/documents/_tfasdokumentasjon/heatit controls/heatit z-water/manual_heatit_z-water_analog inputs_fw 2.1_ver2019-a_eng.pdf Hvis jeg forstår manualen til z-water rett, skal man man assosiere fra termostat mot z-water med samme nummer på endpoint som switch-nummer man ønsker å styre. Problemet er at når jeg er inne på root termostaten, dukker det bare opp 4 endpoints i listen... Hvis jeg går inn på root til z-water, og blar rundt i assosiasjonslistene, dukker det opp 14 endpoints på alle enheter. Det virker som at antall endpoints tilgjengelig avhenger av hvilken enhet man er innpå, og ikke hvilken enhet man velger i rullegardinmenyen? Siter
Squirrel Skrevet 3. september 2019 Forfatter Skrevet 3. september 2019 Hvis jeg ikke finner en løsning på dette problemet, blir alternativet å lage en(titalls) event som starter/stopper z-water-switchen basert på relestatus i termostaten. Da blir homeseer man-in-the-middle for å få kommunikasjonen mellom termostat og z-water til å fungere, men men.... Siter
Moskus Skrevet 3. september 2019 Skrevet 3. september 2019 41 minutter siden, Squirrel skrev: Problemet er at når jeg er inne på root termostaten, dukker det bare opp 4 endpoints i listen... Ja, det festlige her er at for at resten skal dukke opp, må du gjøre en assosiasjon først. Men når du har gjort det, kommer resten av endpoints opp. Så er det bare å fjerne den første assosiasjonen. Og når du har gjort det, så blir alle Endpoints værende i lista, slik at det er lett å sette opp de andre. 1 Siter
Squirrel Skrevet 3. september 2019 Forfatter Skrevet 3. september 2019 Heh, det var jo veldig interessant da. Da skal jeg forsøke å sette opp noen assosiasjoner mot de første endpointene først da, og se hva som skjer! Finner ikke noen dokumentasjon på hvilken gruppe som skal brukes i heatit z-thermostat? Satser på at det er gruppe 2, men det finnes jo flere grupper der. Noen som vet? Siter
Moskus Skrevet 3. september 2019 Skrevet 3. september 2019 1 time siden, Squirrel skrev: Finner ikke noen dokumentasjon på hvilken gruppe som skal brukes i heatit z-thermostat? Bildet over viser hvordan det fungerer der jeg satte opp Z-TRM og Z-Water. Group 4 er det som styrer selve vannkursen, og i dette tilfellet er den koblet til utgang 5 på Z-water nr 2 (det er to stykker pga. av antall sløyfer). Siter
Squirrel Skrevet 5. september 2019 Forfatter Skrevet 5. september 2019 Skjønner. Før jeg leste posten din, brukte jeg gruppe 2 til å assosiere mot z-water. Virket visst det også, av en eller annen grunn! Siter
Moskus Skrevet 6. september 2019 Skrevet 6. september 2019 11 timer siden, Squirrel skrev: Før jeg leste posten din, brukte jeg gruppe 2 til å assosiere mot z-water. Rart, det skulle ikke ha fungert, hvis termostaten gjorde jobben sin skikkelig... Siter
Squirrel Skrevet 14. september 2019 Forfatter Skrevet 14. september 2019 Merkelig! Ja, får se litt på det etterhvert. Kanskje prøve å assosiere med gruppe 4, og se om det går også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.