Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Popp Strike lock control (https://www.popp.eu/products/actuators/strike-lock-control/ ) som jeg sliter med å installere.

Inne så har vi i dag en manuel trykk knapp som når man trykker inn kobler to ledninger som "buzzer" mens låsen er åpen.

Noen som har erfaring med å installere dette? Jeg har forsøkt å installere den, men ikke fått det til.

Jeg tenker i første omgang bruke batteri.

Tenkte jeg kunne parallell koble det slik at manuell knapp ville virke som normalt.

Skrevet
3 hours ago, Bendik said:

Det jeg sliter med er hvordan jeg skal koble popp enheten?

Jeg har forsøkt å koble den som vedlagt bildet.

Men kanskje er det variant 3.1 fra manualen jeg burde prøve.

https://www.popp.eu/wp-content/uploads/2016/11/Manual_ElectricStrikeLockControl_POPP_en.pdf 

Det er litt uklart for meg hvordan eksisterende opplegg er kablet...

Skjermbilde 2019-09-08 kl. 06.59.05.png

Hei,

Du har jo koblet slik manualen tilsier, men forstår ikke hva som er problemet ditt?

1. Prøv å koble Z-StrikeLock med kun batteri/strømforsyning for å se om du får den til å trigge NO/NC (normalt åpen/normalt lukket) kontakten.

2. Hvis det virker er det jo bare å koble inn Strike Lock og se om den virker.

3. Jeg vet ikke om Strike Lock er polaritetsavhengig, så det må du sjekke og om du har nok effekt til å drive denne med strømforsyningen din (batteri eller transformator)

Jeg tester alltid utstyr for å se at funksjonen virker FØR jeg kobler inn det som utstyret skal styres.

Mvh. Helge

• 1 år senere...
Skrevet

Hei @Bendik Dette er en elgammel tråd, men jeg håpe rdu kan dele erfaringer om installasjonen av  Popp kontroller/sluttstikke. Om du bruker SmartThings - har du fått "johndoyle" sin device handler til å fungere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.