Sture00 Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 (endret) Trodde dette skulle være ganske enkelt men forstår hvorfor det ikke kjører. Tanken er at døren skal automatisk låse seg hvis kl er passert 21 og døren har vært i Ulåst status i X antall minutter. Eventen kjører når jeg trykker RUN event knapen. Endret 9. september 2019 av Sture00 Siter
Jarle F Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 (endret) Jeg tror du må kjøre to tids funksjoner for klokkeslett. Slik det er nå vil HomeSeer ikke skjønne bæret. Datamaskiner forstår ikke logikken med at klokken 21 er før klokken 07 dersom datoen endrer seg. Ved å kjøre eventet med run knappen skipper du triggerne og utfører bare handlingen(Then Set Device YY to Lock). Prøv å endre til følgende: Første trigger IF Device xx has been Unlocked/for exactly 15 Minutes AND IF The time is after 00:00 AND IF The time is before 07:00 Andre trigger OR IF Device xx has been Unlocked/for exactly 15 Minutes AND IF The time is after 21:00 AND IF The time is before 23:59 Da får du en logisk rekkefølge på klokkeslettene. Du må holde klokkeslettet innenfor samme døgn (00:00 til 23:59) Her kan du få en glitch dersom dørlåsen ble satt til unlocked kl 23:44:30, ettersom HomeSeer følger siste endring av status slavisk etter sekundene. Ved å sette opp et event som låser døren ved overgang til nattmodus vil du alltid legge deg med låst dør. Og da ta høyde for en slik mulig glitch. Er ikke skråsikker på at det fungerer med denne endringen, men jeg mener det skal være gode sjanser for at det fungerer. En voksen vil sikkert komme med bedre svar dersom det er på sin plass. ? EDIT: Kan kanskje droppe AND IF The time is after 00:00 og AND IF The time is before 23:59 EDIT2: Tilføyd ikke i linje 3 Endret 9. september 2019 av Jarle F 2 Siter
Moskus Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Disse: 1 time siden, Jarle F skrev: AND IF The time is after 00:00 1 time siden, Jarle F skrev: AND IF The time is before 23:59 ... kan strykes fordi de er underforståtte. Klokka er stort sett alltid etter 00:00 eller før 23:59. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.