mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 Vurdere Nest Protect og har noen erfaringer koblet sammen med Homeseer? Siter
mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Forfatter Skrevet 9. september 2019 Hmmm, vil det si at jeg ikke bør kjøpe Nest? Hvilke andre brannmeldere bør jeg se etter da? Siter
Moskus Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 4 minutter siden, mr.rs4 skrev: Hvilke andre brannmeldere bør jeg se etter da? Z-wave? Jeg har Fireangel med Z-wave-modul. Ellers har FutureHome også Z-wave brannvarslere. Popp har, men er noe begrenset i antall i et Z-wave-nettverk. Fibaro sine kan ikke seriekobles. Siter
mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Forfatter Skrevet 9. september 2019 Hva betyr egentlig at de legger ned API'en sin? Vil de slutte å fungere? Siter
ZoRaC Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 33 minutter siden, mr.rs4 skrev: Hva betyr egentlig at de legger ned API'en sin? Det betyr vel at man ikke kan hente ut noe info om Nest-utstyret sitt fra andre systemer enn Nest sin egen app. Siter
mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Forfatter Skrevet 9. september 2019 Ja, men om en ikke oppdatere Nest, så vil de snakke sammen da? Eller er det "tvunget" oppdatering? Siter
ZoRaC Skrevet 9. september 2019 Skrevet 9. september 2019 3 minutter siden, mr.rs4 skrev: Ja, men om en ikke oppdatere Nest, så vil de snakke sammen da? Eller er det "tvunget" oppdatering? Jeg tipper man ikke snakker direkte med Nest-utstyret, men Nest sine servere. Da er det Nest som velger når de stenger tilgangen, uavhengig av Nest-utstyret.. Siter
mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Forfatter Skrevet 9. september 2019 Hvilke andre brannmeldere kan gjøre det Nest kan? Kan ikke Nest ta røyk, optisk og gasser? Futurehome utgår siden den ikke kan serie kobles. Trenger ikke bare være zwave. Har Zigbee og. Siter
mr.rs4 Skrevet 9. september 2019 Forfatter Skrevet 9. september 2019 9 hours ago, Moskus said: Nest legger vel ned API-en sin...? Det var trist lesing?? https://www.home-assistant.io/blog/2019/05/08/nest-data-bye-bye/ Google Home er ikke bra nok enda til å konvertere til det Siter
Moskus Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Jepp. "This is why we can't have nice things". Siter
Frankis78 Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Nest fungere veldig bra, og foreløpig har jeg de i Homeseer, men kommer til å beholde de uansett hva som skjer. Siter
mr.rs4 Skrevet 18. september 2019 Forfatter Skrevet 18. september 2019 Vurdere å bare kjøpe Nest Protect Men ser denne og som har Brannvarsler - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (Batteri) https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/brannvarsler-royk-varme-og-karbonmonoksidvarsler-batteri-1904 Siter
Frankis78 Skrevet 18. september 2019 Skrevet 18. september 2019 13 minutter siden, mr.rs4 skrev: Vurdere å bare kjøpe Nest Protect Men ser denne og som har Brannvarsler - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (Batteri) https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/brannvarsler-royk-varme-og-karbonmonoksidvarsler-batteri-1904 Futurehome sin ser også veldig bra ut, men etter hva jeg har forstått, så kan de kunn seriekobles via zwave, og ikke internt. Siter
Moskus Skrevet 18. september 2019 Skrevet 18. september 2019 3 timer siden, Frankis78 skrev: kan de kunn seriekobles via zwave, og ikke internt. Hva betyr det? Og gjør det noe? Siter
Frankis78 Skrevet 18. september 2019 Skrevet 18. september 2019 6 minutter siden, Moskus skrev: Hva betyr det? Og gjør det noe? Egentlig så gjør det vel ikke noe så lenge man har kodet det skikkelig i systemet:) Jeg kunne tenke meg å prøve en av de. Siter
Erling Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 På 18.9.2019 den 16.52, mr.rs4 skrev: Vurdere å bare kjøpe Nest Protect Men ser denne og som har Brannvarsler - Røyk, varme og Karbonmonoksidvarsler (Batteri) https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/brannvarsler-royk-varme-og-karbonmonoksidvarsler-batteri-1904 Hei, hva gjorde du med dette? Gikk du for Nest? Kjørte test av 6 stk. Popp - og, vel, ja - vurderer å bytte ut disse og få noe "enklere". ? Siter
mr.rs4 Skrevet 3. desember 2019 Forfatter Skrevet 3. desember 2019 Har kjøpt et par av Nest, og satt opp. Men har ikke koblet opp / funnet ut av det enda. Tror HS3 og Nest ikke fungerer sammen... 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Funker fint det, med Nest plugin? 1 Siter
Frankis78 Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Funker med Nest, men spørsmålet er om man får laget en ny Nest konto nå? Det er vel bare Google konto som kan opprettes for øyeblikket, og at det er kun de med gammel Nest konto som fortsatt har tilgang via plugin/HomeSeer ? 1 Siter
Erling Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Takk for innspill. Må sove på det, har 6 slike https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/zwave-sikkerhet/roykdetektorsirene-9402.html?search_query=POPE009402&results=1 som kun er 2 år gamle. Z-Wave Plus 10Years Smoke Detector and Siren - 9402 from Popp Blir dumt å pensjonere de. ? Siter
Automo Skrevet 4. desember 2019 Skrevet 4. desember 2019 Futurehome sin ser også veldig bra ut, men etter hva jeg har forstått, så kan de kunn seriekobles via zwave, og ikke internt.Spurte Futurehome om dette og fikk følgende svar:Enhetene er fortsatt meshet sammen selv om huben er nede!Om man har en stor bolig vil det være smart og ha 230V versjonen som fungerer som en mesh node som når ut til batteri-enhetene og opprettholder kontakten med huben. Man kan selvfølgelig ha batterienheter, men for store boliger vil det være sikrest med hvertfall en 230V-enhet på hver etasje.Når man setter disse opp velger man også hvilket rom disse skal være i både på selve varsleren og i appen. Da vil de andre varslerne si ifra hvor brannen/varme og-røy utviklingen er lokalisert.https://shop.futurehome.no/shop/product/smoke-detector-smoke-heat-and-carbon-monoxide-detector-battery-1904230V anskaffes via elektriker. Siter
Moskus Skrevet 5. desember 2019 Skrevet 5. desember 2019 Som forventet. Z-wave assosiasjoner fungerer selv når interfacet er nede. Siter
Automo Skrevet 5. desember 2019 Skrevet 5. desember 2019 Bare så jeg er sikker på at jeg forstår det riktig; denne z-wave assosiasjonen er en fullgod «seriekobling»?I så fall virker denne røykvarsleren som en av de få som ikke har noen av de vanlige begrensningene. Den støtter:- Seriekobling uavhengig av hub (i motsetning til Fibaro?)- Ingen begrensning på antall enheter (i motsetning til Popp?)- Mulighet for integrasjon i smarthjem (i motsetning til Nest med stengt API)- Varsling av hvilken røykvarsler som trigget først (i motsetning til KD101 / Nexa)- Batteri drift hvis man ønsker det (i motsetning til Fireangel)Ulempen er selvfølgelig en stiv pris... Siter
Moskus Skrevet 5. desember 2019 Skrevet 5. desember 2019 9 minutter siden, Automo skrev: Bare så jeg er sikker på at jeg forstår det riktig; denne z-wave assosiasjonen er en fullgod «seriekobling»? Så lenge de er i et Z-wave nettverk og har kontakt, skal de kunne reagere på samme meldinger uten at hub/interface/hjerne er oppe, ja. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.