supersand82 Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Hei Jeg lurte på om noen av dere smartinger her inne har sett noen Z-wave sensorer som kan måle temperatur 200-300°C? de fleste jeg finner ligger på 60°C og det passer ikke helt mitt formål. Roger Siter
clio75 Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Vet ikke om z-wave. Men jobber med en løsning med en k-type termokopler, esp32 og mqtt. Kan dele litt om det kunne vært noe ?Sent fra min SM-G970F via Tapatalk Siter
supersand82 Skrevet 10. september 2019 Forfatter Skrevet 10. september 2019 ser hva du tenker. Men usikker på hvor happy de offshore blir hvis jeg kommer med noe hjemmesnekra og skal logge ute i prosessen. Alternativet er å trekke kabler og legge ut noen pt100 element Siter
xibriz Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Du kan undersøke om du kan koble noe slikt på en Fibaro Binary sensor.. vet ikke hvor grensen mellom hjemmesnekra og ikke går... utseende? Siter
Moskus Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 Er "de offshore" særlig fornøyd hvis du kommer med Z-wave i det hele tatt, da...? Ingenting av det du vil finne vil være EX-sikkert. Siter
supersand82 Skrevet 10. september 2019 Forfatter Skrevet 10. september 2019 de kom med spm om å få logget nå temp på en kranbom over ett eksosrør. kun kortvarig og meget provisorisk. Temperaturen som kommer ut av eksosrøret er langt over selvannteningspunktet for gass. så dette området går utenfor ex.. men har igjen å få det verifisert av de rette instansene. Tanken med å få gjort dette trådløst var for å forenkle installasjonen og at det ikke kostet all verden. og hvor greit hadde det ikke vært å bare stripsa opp 4 temperatur sensorer og satt en gateway inn i kranhuset. men slik det ser ut nå så finner jeg ingen enheter som tåler noe over 120°C. Så løsningen blir vel å stripse opp PT100 element og trekke kabel inn til kranhuset hvor jeg kan sitte inne å kose meg under høststormene Siter
Moskus Skrevet 10. september 2019 Skrevet 10. september 2019 1 time siden, supersand82 skrev: men slik det ser ut nå så finner jeg ingen enheter som tåler noe over 120°C. Så løsningen blir vel å stripse opp PT100 element og trekke kabel inn til kranhuset hvor jeg kan sitte inne å kose meg under høststormene Det hadde jeg nok gjort i utgangspunktet. Da kan du logge vesentlig hyppigere og slipper batteri-diskusjonen offshore. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.