presta Skrevet 12. september 2019 Skrevet 12. september 2019 HeiHar en utelampe som skal automatiseres. Er det greit å ha en zwave modul koblet til topol bryter, slik at bryteren alltid står på men kun styres via zwave?Har sett løsninger med topol servicebryer pluss annen bryter blitt diskutert tidligere. Men skal ikke ha "den andre" bryteren. Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter
Vitellius Skrevet 12. september 2019 Skrevet 12. september 2019 19 minutter siden, presta skrev: Hei Er det greit å ha en zwave modul koblet til topol bryter, slik at bryteren alltid står på men kun styres via zwave? Ja, da har du jo innfridd kravet til to-polet brudd. Siter
Moskus Skrevet 12. september 2019 Skrevet 12. september 2019 Så lenge du har et to-polt brudd et sted skal det være OK. Min elektriker tipset om å sette Z-wave-releet foran det to-polte bruddet, slik at man ikke fjerner en node om man bruker det to-polte bruddet. Siter
Hillmar Skrevet 12. september 2019 Skrevet 12. september 2019 Det går helt fint. Med 2-polet bryter så oppfyller du krav til all-polig brudd. Det er ikke noe forutsetning at den «daglige styringen» av lysene er er all-polig, bare at du har muligheten... Så løsningen du skisserer går bare utover brukervennligheten ved at du ikke har fysisk bryter å betjene lyset med.MEN om du ønsker den muligheten så finnes det 2+1-brytere: http://m.proff.elko.no/plus-bryter-2-1-10a/category1224.html Siter
presta Skrevet 12. september 2019 Forfatter Skrevet 12. september 2019 Oi. Tusen takk for svar. Flere gode løsninger her som jeg skal spille inn for elektriker i morgen! Sent fra min SM-G950F via Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.