skreyzig Skrevet 14. september 2019 Skrevet 14. september 2019 (endret) Hei! Jeg har nettopp flytta inn i egen leilighet og er gira på å gjøre ting litt automagisk. Og én av tingene som står først automagiseringskøen er rullegardinene. I stua går det greit: der er 140 cm nok, og IKEAs Trådfri vil fungere (når de kommer på lager igjen). Men på soverommet derimot ... er jeg den heldige vinner av 150 cm bredt vindu. Her er altså ikke IKEA bredt nok. Jeg har lest litt her og sett litt rundt og ser at kombinasjonen av "dum" rullegardin med motor er en mulighet. En ting er motoren, der er det jo flere alternativer, men da blir jo spørsmålet hvilke rullegardiner som passer til motoren. Så derfor spør jeg: hva er ditt rullegardinoppsett? Hvor har du kjøpt motoren og hvor har du kjøpt rullegardina? - Og ikke minst: hvordan fungerer det? Endret 14. september 2019 av skreyzig Siter
Moskus Skrevet 15. september 2019 Skrevet 15. september 2019 Vi har Rollertrol-motorer i "vanlige", gamle Ikea-rullegardiner. Kjøpte et adaptersett på m.nu. Det har fungert fint i mange år i mange vinduer. Siter
HSv Skrevet 15. september 2019 Skrevet 15. september 2019 Jeg har et par av de nye IKEA gardinene, men på stua har jeg et par nye Jysk-gardiner. Motorer med tilhørende adaptersett kjøpte jeg på m.nu (Det er vel rollertrol motorer de har) Siter
skreyzig Skrevet 15. september 2019 Forfatter Skrevet 15. september 2019 Takk for svar Skal holde dere oppdatert med hva jeg ender på. Siter
Venin Skrevet 17. september 2019 Skrevet 17. september 2019 Hvordan er støyen på IKEA sine vs Rollertrol? Siter
HSv Skrevet 17. september 2019 Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Venin skrev: Hvordan er støyen på IKEA sine vs Rollertrol? Noenlunde likt vil jeg si, men holder du en revolver mot hodet på meg så heller jeg vel mot at Rollertror er ørlite mer bråkete. Men for min del er ikke forskjellen stor nok til at det har noen innvirkning på valget. Siter
Moskus Skrevet 18. september 2019 Skrevet 18. september 2019 Jeg, som nok er over snittet interessert i problemstillingen som fagmann, mener det er påfallende mye strukturlyd som følger av slike motorer. Har lurt på om jeg må eksperimentere litt mer med elastiske innfestingsmetoder for å få ned støyen. Motorene støyer ikke så mye i seg selv, men vibrasjonene får platelag til å stråle en del lyd. Klassisk problem med slike motorer, forøvrig. Siter
HSv Skrevet 18. september 2019 Skrevet 18. september 2019 19 minutter siden, Moskus skrev: Jeg, som nok er over snittet interessert i problemstillingen som fagmann, mener det er påfallende mye strukturlyd som følger av slike motorer. Har lurt på om jeg må eksperimentere litt mer med elastiske innfestingsmetoder for å få ned støyen. Motorene støyer ikke så mye i seg selv, men vibrasjonene får platelag til å stråle en del lyd. Klassisk problem med slike motorer, forøvrig. What he said Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.