SK951 Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hei, jeg spør for å være på den sikre siden. Jeg har to panelovner i leiligheten som drar 1500 Watt (hver for seg). Jeg har to Fibaro veggplugger som skal håndtere opp til 2500 Watt. Menes det at kontinuerlig opp til 2500W? Har registrert meg at selve pluggen blir litt varm når ovnen er påskrudd. Vil forsikre meg om at ingenting kan ta fyr. Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg tror ikke du finner noen her som kan garantere noe som helst på det området, ingen vil ta på seg det ansvaret. Men det er flere som bruker Wall Plug slik. Elektriske komponenter kan bli "litt varme". Men de bør ikke "veldig varme". Dimmere og av/på-moduler blir ofte det. Jeg målte tidligere Dimmerne montert i veggen med samme tanker i hodet, men de ble jo varme. Men ikke "for varme". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 40 minutter siden, Moskus skrev: Jeg tror ikke du finner noen her som kan garantere noe som helst på det området, ingen vil ta på seg det ansvaret. Men det er flere som bruker Wall Plug slik. Elektriske komponenter kan bli "litt varme". Men de bør ikke "veldig varme". Dimmere og av/på-moduler blir ofte det. Jeg målte tidligere Dimmerne montert i veggen med samme tanker i hodet, men de ble jo varme. Men ikke "for varme". Det er forstålig. Da virker det som bruksområdet mitt ikke er et horribelt valg ihvertfall! Varmegang er jeg redd for, men de har aldri blitt 'for varme til å ta på'. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Kjøpte tre Fibaro veggplugger jeg tenkte bruke til varmeovner, men syns de ble alt for varme, og to av tre ble ustabile under belastning (svarte ikke på kommando, skrudde seg av etc.). Den største panelovnen min er 1000 watt. Så kasserte det prosjektet. Det er sikkert ikke farlig, de skal jo tåle mye varme, men jeg syns det var ukomfortabelt å ha disse stående på. Lånte IR-kamera fra jobben og tok noen bilder, kan få lagt ut når jeg er hjemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Her var bildene og 1000W @ 7 min max 32.6C 1000W @ 8 min max 36.1C 1000W @ 10 min max 33.3C 1000W @ 10 min max 36.5C 1800W @ 15 min max 51C 1800W @ 15 min max 36.3 1800W @ 15 min max 46.3C 1800W @ 15 min max 48.8C 1800W @ 15 min max 51.3C 1800W @ 15 min max 53.8C 1800W @ 15 min max 55.7C 1000W @ 7 min max 38.8 1000W @ 8 min max 36.1 1000W @ 10 min max 35C 1000W @ 10 min max 36.5 Nexa 1800 W @ 15 min max 34.6 Nexa 1800W @ 15 min max 49.7C Nexa 1800W @ 15 min max 41.2C Endret 28. oktober 2016 av Kristian 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Har kjørt begge ovnene siden jeg skrev innlegget. Jeg kjenner de blir varme, men ikke varme nok til jeg bekymrer meg. Blir interessant å se disse bildene. Legger ved aktiviteten til den ene ovnen for det siste døgnet: Større oppløsning for morgentimene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SK951 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Du har vel ikke noen 'legend' for disse bildene? Litt interessant å se temperaturen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 8 minutter siden, SK951 skrev: Du har vel ikke noen 'legend' for disse bildene? Litt interessant å se temperaturen. Jo, har lagt inn nå. Det lå i filnavnet så håpte kanskje det ville vise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 13 minutter siden, Kristian skrev: 1800W @ 15 min max 36.3 1800W @ 15 min max 46.3C Glimrende bilder! Spesielt disse var vel ganske beskrivende... (det står ikke stikk i de øverste?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: Glimrende bilder! Spesielt disse var vel ganske beskrivende... (det står ikke stikk i de øverste?) Skjønte ikke helt spørsmålet, men om du mente om det står stikk i stikkontakten så er det den stikkontakten fibaroen var plugget inn i i 15 minutter. Trakk så ut pluggen og tok bilde av stikkontakten etterpå, for sammenligning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Et øyeblikk siden, Kristian skrev: Skjønte ikke helt spørsmålet, men om du mente om det står stikk i stikkontakten så er det den stikkontakten fibaroen var plugget inn i i 15 minutter. Trakk så ut pluggen og tok bilde av stikkontakten etterpå, for sammenligning. Aha. Prøvde du stikkontakten direkte i støpselet? Hadde vært en fin referanse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 1 minutt siden, Moskus skrev: Aha. Prøvde du stikkontakten direkte i støpselet? Hadde vært en fin referanse. Gjorde dessverre ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Skalaen er for info 20-50 grader på de fleste bildene. Dvs svart=20 grader, Hvit=50 grader. Må si at jeg har ingen opplæring i riktig bruk av IR-kamera, lånte bare et kamera fra jobben og knipset noen bilder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 2 minutter siden, Kristian skrev: Gjorde dessverre ikke det. Synd. Kanskje en annen gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 2 minutter siden, Moskus skrev: Synd. Kanskje en annen gang? Det kan gå, mulig vi har kameraet fortsatt. For min del har jeg skrinlagt bruk av disse pluggene da jeg syns de var upålitelige, men det har vel kommet en versjon 2 av pluggen etter dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 4 minutter siden, Kristian skrev: For min del har jeg skrinlagt bruk av disse pluggene da jeg syns de var upålitelige, men det har vel kommet en versjon 2 av pluggen etter dette. Ja, det er kanskje noe som burde vært nevnt mye tidligere. V2 er jo til og med gammel etter hvert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananfluen Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Jeg kjører også varmeovner over Fibaro plugg. Ny type. Var også litt skeptisk i førsten, men merker ikke at de blir varme i det hele tatt. Det skal sies at mine ovner bare er på 600 og 1000 W. Har også noen Kina utgaver. Disse blir heller ikke varme.. men følger litt med på de. Kommer nok til å bytte med Fibaro da jeg får surret meg til å kjøpe inn. Heller kjøre Kina på mindre last. Endret 28. oktober 2016 av Bananfluen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 9 minutter siden, Bananfluen skrev: Heller kjøre Kina på mindre last. ... eller fortrinnsvis ikke i det hele tatt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bananfluen Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 :-) De funker faktisk utmerket.. men... vil jo egentlig ikke støtte kopi, bare fristende da det er så billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go4IT Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Betyr dette at Fibaro-plugg versjon 2 ikke har et varmeproblem i det hele tatt? Greit med avklaring før man kjøper... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Fibaro hadde visst mange modeller som tok fyr over en lav sko for et par år sida. https://www.scribd.com/document/194512106/Fibaro-Wall-Plug-Z-Wave-Safety-Quality-Report Etter den skampletten regner jeg med de tok grep og redesignet alle modulene for å ikke miste markedet helt. Jeg var ikke inni "gamet" da men noen av dere husker vel dette. De nye utgavene er i hvert fall nemko-godkjent og da tar jeg det for gitt at de virkelig tåler 2500W kontinuerlig resistiv belastning. Når det er sagt, skal man designe verdens minste og stiligste ditt og datt som skal lede mye strøm setter man seg i en vanskelig posisjon. Høye spenninger og mye strøm trenger plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Ja, den rapporten kan man ta med noen kilo salt. Jeg ble skremt selv, for jeg hadde (og har enda) masse Fibaro-utstyr, så jeg tok det svært alvorlig. Men så leste jeg rapporten og vedleggene. Kort oppsummert: Hvis du feilmonterer utstyret, eller bruker 110V og 230V om hverandre, og påfører ekstremt høy belastning så er ikke det heldig. Selvfølgelig. Jeg tror noen laget en (nesten) vellykket svertekampanje mot Fibaro. Wall Plug v1 var ikke svenskene helt glad i. Og så var det noe med minsteavstander mellom koblingspunktene på mikromodulene, noe som tydeligvis ikke er et problem lenger for Qubino har jo tettere koblinger enn Dimmer v1 hadde. Det var mye rot rundt dette, og dokumentet i linken over (med tester utført i Kina. Akkurat ja.) hjalp ikke på. Et par europeiske brukere på HomeSeer-forumet gjorde et godt detektivsrbeid for å skille fleip fra fakta, tråden ligger vel det enda skulle jeg tro. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg skjønner. Jeg bare skummet den artikkelen og så bare bilder av brente moduler og mye FAIL. Der ser man hvor lett det er å bli påvirket av ting man leser på internett hvis man legger ned kildekritikk-guarden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Den 29.10.2016 klokken 12.22, eivtress skrev: Jeg bare skummet den artikkelen og så bare bilder av brente moduler og mye FAIL. Ja, akkurat. Det gjorde alle vi andre også da debatten raste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.