Moskus Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 29 minutter siden, Merko skrev: Nå drikker jeg jo ikke kaffe da. Jeg forstår ikke hva du sier... ? 1 1 Siter
Salvesen Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 For å være litt smarter coffee noob. Hvordan fikk dere fatt på ip'en til maskinen? Siter
xibriz Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 Man kan se i DHCP-tabellen i ruteren eller bruke programmet Advanced IP-scan til å finne IPer i eget nett. Siter
Salvesen Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 1 minutt siden, xibriz skrev: Man kan se i DHCP-tabellen i ruteren eller bruke programmet Advanced IP-scan til å finne IPer i eget nett. Ja jeg ble litt usikker på om det var noe triks her siden en må være på trakteren sitt egent nettverk for å bruke app'en. Sjekker rutern for å se om den dukker opp der. Siter
Moskus Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 3 timer siden, Salvesen skrev: Ja jeg ble litt usikker på om det var noe triks her siden en må være på trakteren sitt egent nettverk for å bruke app'en Kun for å sette den opp. Etterpå er den koblet til ditt vanlige. Siter
Salvesen Skrevet 3. februar 2017 Skrevet 3. februar 2017 17 minutter siden, Moskus skrev: Kun for å sette den opp. Etterpå er den koblet til ditt vanlige. ja fant ut dette, hadde missforstått ut i fra "klagevideoen" fra youtube som var postet i en eller annen tråd. Nå er alt oppe å kjører her, gleder meg til morgen kaffen. Får vell ikke sove i natt, har blitt ett par kopper i dag kan en si.. 4 Siter
Gaute Skrevet 8. februar 2017 Skrevet 8. februar 2017 Min maskin er på vei i posten...og da kommer spørsmålet fra en som ikke har prøvd det før: Hvilke kaffebønner kjøper man? ? Drikker egentlig vanligvis bare helt vanlig kaffe, ikke så fryktelig opptatt av diverse smaker og slikt...hva bruker dere som har en slik maskin? Siter
Moskus Skrevet 8. februar 2017 Skrevet 8. februar 2017 Jeg kjøper bønner hos Kaffehuset i Stavanger, men hvis det ikke er nøye for deg så har Evergood OK bønner. 1 Siter
Salvesen Skrevet 8. februar 2017 Skrevet 8. februar 2017 Jeg dro til en kaffe sjappe her i byen som har godt omdømme, spurte etter hjelp til å finne noen gode bønner men ikke noe ekstraordinært. Han fant frem noen indiske som vistnok skulle ligne på "norsk morgenkaffe" hva nå enn det måtte bety, bare bedre osv. Smaker veldig godt, men føler den blir noe svak. Siter
Gaute Skrevet 9. februar 2017 Skrevet 9. februar 2017 Siden Alexa er med på å lage kaffe så må jo Google Home få lov til å være med også ? Takk til @Moskus for lov til å låne plugin til HS, det fungerer utmerket ? 1 Siter
cral Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 Kan man legge inn "snarveier" i programmeringen via alexa, f.eks Alexa, Kaffe! Og så kun bekrefte en gang? I videoen til Moskus så var det en del spørsmål... Google home funket kanskje litt bedre på videoen, men... Går denne i strømsparingmodus, og vekker alexa/home den i så fall fra det, eller hvordan funker dette.... Siter
Fermate Skrevet 15. mars 2017 Skrevet 15. mars 2017 Med HomeSeer i dag blir det korteste du får til: Alexa, Tell HomeSeer Coffee Alexa, Turn on Coffee Uten noen ytterligere bekreftelse... 1 Siter
MrTiger Skrevet 20. mars 2017 Skrevet 20. mars 2017 Vel, får fremdeles ikke min på nett:( maskinen finner ikke routeren min:( elendig service, har snart ventet 3 uker på et fornuftig svar fra de. Siter
Øyvind Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat anskaffet Gen2, og er ikke videre imponert over igangkjøringen. Installeringen skal være en easy fix. Inne på set up your product velger jeg Smarter Coffee - Setup Home Network Plugger inn maskinen og verifiserer at telefonen er tilkoblet routeren. Så skal jeg velge maskinens eget nettverk, men dette dukker aldri opp. Forsøkt flere ganger nå. Har resatt til fabrikkinnstillinger. Fant en guide på nettet som sa at maskinen, telefonen og routeren burde stå nærme hverandre, så her sitter jeg med kaffemaskinen på kontoret Noen gode ideer om hvorfor maskinens eget nett ikke dukker opp? Siter
Salvesen Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, Øyvind skrev: Akkurat anskaffet Gen2, og er ikke videre imponert over igangkjøringen. Installeringen skal være en easy fix. Inne på set up your product velger jeg Smarter Coffee - Setup Home Network Plugger inn maskinen og verifiserer at telefonen er tilkoblet routeren. Så skal jeg velge maskinens eget nettverk, men dette dukker aldri opp. Forsøkt flere ganger nå. Har resatt til fabrikkinnstillinger. Fant en guide på nettet som sa at maskinen, telefonen og routeren burde stå nærme hverandre, så her sitter jeg med kaffemaskinen på kontoret Noen gode ideer om hvorfor maskinens eget nett ikke dukker opp? Jeg hadde trøbbel med dette på Gen1, endte opp med å ringe ett support nummer også tok vi en hard reset sak. husker ikke helt hvordan det var. Siter
Øyvind Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Fabrikkinstillinger får man opprettet ved å holde inne Beans-knappen i 10 sekunder. Kan det være samme, eller er det en enda hardere kur tro? Endret 2. februar 2018 av Øyvind Siter
Øyvind Skrevet 2. februar 2018 Skrevet 2. februar 2018 (endret) Har lastet ned feil app. Sjekket ikke så nøye så lastet selvsagt ned en forhistorisk app. Fikk lastet ned Smarter 3.0 appen, men ikke at det hjelper en dritt. Følger oppskrifta for BlinkUp, men den er unable to connect. Det blir utestemme på smarter-chatten på mandag Endret 2. februar 2018 av Øyvind Siter
ZoRaC Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 9 timer siden, Øyvind skrev: Har lastet ned feil app. Sjekket ikke så nøye så lastet selvsagt ned en forhistorisk app. Jeg gjorde det samme. Fryktelig irriterende! ? 9 timer siden, Øyvind skrev: Følger oppskrifta for BlinkUp, men den er unable to connect. Jeg mener huske at maks lysstyrke på mobilen og slå av lyset rett over maskina måtte til. Mener også jeg leste på ITavisen forrige uke at du måtte passe på at mobilen var tilkoblet 2,4 GHz-nett, ikke 5 GHz når man la den til. Lurer på om man faktisk måtte «glemme» 5 GHz-nettet... Siter
Gaute Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 38 minutter siden, ZoRaC skrev: Mener også jeg leste på ITavisen http://itavisen.no/2018/01/29/test-dette-er-et-frustrerende-smartprodukt/ Siter
ZoRaC Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 41 minutter siden, Gaute skrev: http://itavisen.no/2018/01/29/test-dette-er-et-frustrerende-smartprodukt/ Ja, var den artikkelen jeg tenkte på. Synes den bare var frustrerende før jeg fikk den på nett (og at man må «jukse» for å lage 1-3 kopper), ellers fornøyd. Siter
Øyvind Skrevet 3. februar 2018 Skrevet 3. februar 2018 Nytt forsøk nå, og da gikk det som en drøm. Siter
Kliniker Skrevet 22. februar 2018 Skrevet 22. februar 2018 Jeg hadde et mislykket forsøk på å pare telefonen med Blinkup. Nå har jeg et nytt problem. Den vil ikke gi meg orange blinkende lys etter jeg trekker ut kontakten for nytt forsøk. Dette tross factory reset. Siter
ZoRaC Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 13 timer siden, Kliniker skrev: Dette tross factory reset. Sikker på at den ble fabrikknullstilt? Mener metoden på gen1 ikke fungerer på gen2. Siter
Kliniker Skrevet 24. februar 2018 Skrevet 24. februar 2018 21 timer siden, ZoRaC skrev: Sikker på at den ble fabrikknullstilt? Mener metoden på gen1 ikke fungerer på gen2. Fabrikknullstilling skjer på gen2 ved å holde inne "bean" knappen noen sekunder inntil displayet viser reset. Problemet er at den ikke går i 60 sekunders "detect" mode når kontakten trekkes ut. Løsningen ble å avinstallere alt på både trakter og device, legge alt på 2,4 Ghz nettet og legge til alt på nytt med nye navn 2-3 ganger.. før det plutselig faktisk bare funka igjen. Hvor feilen lå er jeg usikker på. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.