Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Noen som har testet denne? https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/kaffeogespresso/espressomaskin/smarter-smarter-coffee-eu/230182.11244/ Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Ja, jeg og @Fermate holder på med en plugin til HomeSeer. Kult at de nå selges på NetOnNet. Siter
Fermate Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Ja den er topp. Moskus sin HS plugin har jeg har forsinket ved å låne ham vannkokeren også Men når den er klar kan en med den nye Echo hjelperen til Jon00 kunne si: "Alexa, tell homeseer to make me 5 cups of coffe" 1 Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Et øyeblikk siden, Fermate skrev: Men når den er klar kan en med den nye Echo hjelperen til Jon00 kunne si: "Alexa, tell homeseer to make me 5 cups of coffe" Hahahaha! Den beste bruken av Alexa jeg har sett! Det MÅ vi få til! Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 Hehe.. den brygger ok kaffe også regner jeg med :-) Er det mulig å sette en kopp under eller må man bruke karaffelen? Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Du må bruke karaffelen. Men ja, den lager faktisk god traktekaffe. Bruk hele bønner, og ikke kjøp kjipe bønner, så får du veldig god kaffe. Siter
Fermate Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 13 minutter siden, Bananfluen skrev: Hehe.. den brygger ok kaffe også regner jeg med :-) Er det mulig å sette en kopp under eller må man bruke karaffelen? Ja kaffen er god (høy nok temp på vannet og nok vann til riktig tid) Du KAN skru av karaffel deteksjonen og "kortslutte" ventilen i filteret til at den slipper kaffe rett ned. Du bør ha en høy kopp da så det ikke spruter utenfor eller sette den på noe (som tåler varmen fra varmeplata) Siter
Fermate Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 25 minutter siden, Moskus skrev: Hahahaha! Den beste bruken av Alexa jeg har sett! Det MÅ vi få til! Det bør absolutt gå. Les i dokumentasjonen under "ScriptParam=") Jon00Alexa.pdf Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Hmm, det var jo litt snodig, var sikker på at jeg hadde sett bilder av den med en kopp. Jeg ser også at den har en "One-cup mode" ? Endret 27. oktober 2016 av Bananfluen Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Et øyeblikk siden, Bananfluen skrev: Hmm, det var jo litt snodig, var sikker på at jeg hadde sett bilder av den med en kopp. Jeg ser også at den har en "One-cup mode" ? Da har det skjedd noe jeg ikke vet om. Hvis du tar bort karaffelen så er det en lås på som gjør at kaffen ikke traktes. Men det kan se ut som om jeg må lese den digitale manualen nøye, for jeg fant denne brukeranmeldelsen på Amazon.com: Sitat It also allows me to make just one cup of coffee and I don't have to use the jug which I think is great! ... så altså er det mulig. Jeg vet bare ikke hvordan. Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 Så bra! :-) Hva gjør dere med filteret? Kan det vaskes i oppvaskmaskinen? Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 1 minutt siden, Bananfluen skrev: Hva gjør dere med filteret? Kan det vaskes i oppvaskmaskinen? Jeg bruker papirfilter istedenfor. Mye enklere... Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 Hmm, det står jo espressomaskin.. men kan den egentlig lage espresso? Siter
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Skrevet 27. oktober 2016 Kanskje du ikke skal stole på den tekniske innsikten til NetOnNet, og heller se på original-siden: http://smarter.am/coffee/ Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 2 minutes ago, Moskus said: Kanskje du ikke skal stole på den tekniske innsikten til NetOnNet, og heller se på original-siden: http://smarter.am/coffee/ Hehe, godt poeng.. tror jeg må ha meg en sånn en Siter
Bananfluen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Skrevet 27. oktober 2016 Vet dere om det er mulig å starte bryggingen ved å sende en eller annen http command?Sent from my Nexus 5X using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Skrevet 28. oktober 2016 Ingen HTTP/JSON-kommandoer, nei. Du må sende noen bytes til riktig port. Siter
iblis Skrevet 28. oktober 2016 Skrevet 28. oktober 2016 4 timer siden, Moskus skrev: Ingen HTTP/JSON-kommandoer, nei. Du må sende noen bytes til riktig port. Gjelder denne guiden for v2 iKettle også eller har de forandret på protokollen etter v1? Siter
Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Skrevet 28. oktober 2016 7 minutter siden, iblis skrev: Gjelder denne guiden for v2 iKettle også eller har de forandret på protokollen etter v1? iKettele v1 og v2 har forskjellig protokoll. ... se her, både iKettle v2 og Smarter Coffee: https://github.com/Jamstah/libsmarteram2/wiki/Protocol-documentation 1 Siter
Hunter Skrevet 16. november 2016 Skrevet 16. november 2016 Denne ser meget spennende ut, vi har Jura kaffemaskin i dag. Ser den får litt dårlig omtale pga kaffekvaliteten, men dere mener det er ufortjent? Siter
Moskus Skrevet 17. november 2016 Skrevet 17. november 2016 Synes den lager god kaffe, jeg. Det viktigste er hvilke bønner du har oppi, mener jeg. Jo bedre bønner, jo bedre kaffe. Siter
Salvesen Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Hvordan går det med plugin til denne? Trenger ny maskin og lurer på om jeg skal gå for denne eller bare en moccamaster med switch Siter
Moskus Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Det går... strålende. Dvs. jeg bruker det lille "fritid" jeg har på HS-skolen, ikke plugin-skriving for tiden. Beta kan ordnes på forespørsel. Siter
Salvesen Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 7 minutter siden, Moskus skrev: Det går... strålende. Dvs. jeg bruker det lille "fritid" jeg har på HS-skolen, ikke plugin-skriving for tiden. Beta kan ordnes på forespørsel. Perfekt @Moskus! Da havner den i bestilling, blir fint med kaffe fra bønner Siter
Merko Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 Hmm. vurderer kanskje en slik maskin selv. Nå drikker jeg jo ikke kaffe da. må kanskje begynne smått Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.