Session Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hei. Har 3 stk Fibaro FGD-212 i et stort rom. Problemet er at den ene kun fungerer gjennom Domoticz og ikke bryteren. Ved å pulse bryteren for å slå den på så går den gjennom hele dimme spekteret før den igjen slår seg av. Enkel puls skal da slå av på lysene? Begynner å bli frustert og misstenker at den er defekt. Enten det eller så overser jeg noe helt idiotisk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Du har ikke montert bryteren feil? Høres ut som om bryteren alltid kortslutter kretsen, og når du trykker på den bryter den kretsen. Dvs motsatt av hva dimmeren forventer. Prøv å flytt fjæren til "andre siden" om det er mulig, slik at bryteren hviler i motsatt posisjon av hva som er satt opp nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psv021 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Jeg hadde et veldig lignende problem - det ble løst ved å bytte bryter. Jeg vet ikke akkurat hva som skjedde med den gamle, men nå funker det fint. Enig i at det høres ut som om bryteren alltid kortslutter kretsen, slik LaStrada foreslår. Da vil det altså bli "av-pulser" i stedet for "på-pulser". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Session Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Hadde det bare vært så enkelt. Jeg har prøvd pulsen begge veier. Jeg har til og med prøvd 3 forskjellige brytere for sikkerhets skyld. Siste utvei blir jo å teste uten bryter ved å kortslutte de to ledningene (det er ikke jord her pga gammelt hus). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 .... bilde av kobling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Session Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Av en eller annen grunn fungerte det plutselig. Må innrømme at jeg ikke alltid skjønner hva som skjer med disse Fibaro dimmerene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.