Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så fryktelig lei ustabilitet på Raspberry Pi at jeg mer eller mindre har bestemt meg for å gå over til noe jeg kan kjøre fra server.

Hvordan er det å flytte Phoscon over? Er det mulig å bare kjøre en restore av backup og så virker alt sammen?  Tenker vel primært å kjøre det på Windowsserver, men ingen ting i veien for å kjøre Linux heller :)

Skrevet

Problemet er nettverk.. DeCONZ i seg selv fungerer helt upåklagelig.

Når jeg støtte på noe kluss ifm oppgradering til siste versjon tok jeg like godt å lasta ned siste image og kjørte restore på backup.

Dette funket perfekt det, men jeg har gjort samme operasjon 5 ganger nå, for på de 4 første forsøkene var det umulig å få den på nett etter første omstart (den var på nett ved første oppstart etter at konfigurering var ferdig). Enten vil ikke dhcpcd gå, ellers er det noe med wpa_suppicant de gangene jeg har prøvd det bare trådløst.  Nå står den på både wifi og eth0, men om jeg napper ut ethernet er det ikke mulig å få kontakt med den (selv om jeg primært har gått mot wifi-ip'en).

Har rettet det jeg har sett av ting som kunne vært galt i .conf-filene, forsøkt å tvangsstarte dhcpcd, men det vil ikke.

Nå virker det heldigvis da, men jeg "går på nåler" mtp hva jeg tør å gjøre med den.

Skrevet
22 hours ago, bjwanvik said:

Nå står den på både wifi og eth0, men om jeg napper ut ethernet er det ikke mulig å få kontakt med den (selv om jeg primært har gått mot wifi-ip'en).

Har du samme subnet på Wifi og kablet? Høres ut som du kan ha feil default gateway.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.