Byelektrikeren Skrevet 1. oktober 2019 Skrevet 1. oktober 2019 Hei, Jeg trenger å kunne gi fra meg en kode til transportør som kommer med varer, som blir levert i garasjen når jeg ikke er hjemme. Ser for meg å benytte Aeotec Garasjeport åpner Z-Wave+ med et trådløst kodepanel Noen som har forslag til kodepanel som kan benyttes? /Helge Siter
hkmod25 Skrevet 1. oktober 2019 Skrevet 1. oktober 2019 https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/zwave-sikkerhet/utendors-tastatur-700045.html?search_query=popp&results=19 Event. en strømadapter i tillegg: https://www.tronika.no/no/smarthus/diverse-produkter-SmartHus/smarthus-stromkilder/acdc-stromadapter-700663.html Siter
Byelektrikeren Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter Skrevet 1. oktober 2019 Takk, det virker solid og ser ut som en god løsning./HelgeSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Byelektrikeren Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter Skrevet 1. oktober 2019 Bestillt fra Tronika i dag, og må bare si at deres service er helt topp ? /Helge Siter
Moskus Skrevet 1. oktober 2019 Skrevet 1. oktober 2019 ... si i fra hvordan det fungerer i praksis, da. Siter
Byelektrikeren Skrevet 1. oktober 2019 Forfatter Skrevet 1. oktober 2019 Det skal jeg, det blir nok ikke før nærmere jul da det skal monteres i ny bolig, som vi ikke har overtatt enda ... /Helge Siter
toonwolf Skrevet 13. desember 2019 Skrevet 13. desember 2019 Spoiler På 1.10.2019 den 15.54, Byelektrikeren skrev: Det skal jeg, det blir nok ikke før nærmere jul da det skal monteres i ny bolig, som vi ikke har overtatt enda ... Har du fått montert denne enda @Byelektrikeren ? På 1.10.2019 den 11.08, hkmod25 skrev: https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/zwave-sikkerhet/utendors-tastatur-700045.html?search_query=popp&results=19 På salg nå hos ELdirekte til kr 1395,-. Takk til @Mastiff for prisvarsel! 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 On 13/12/2019 at 09:08, toonwolf said: Reveal hidden contents Har du fått montert denne enda @Byelektrikeren ? Ja, nå har jeg montert den men sliter med rekkevidden. Garasjen ligger 4 meter. fra huset, mens HomeSeer PC'n står i kjelleren og det er en murvegg imellom. Alt fungerte inne, men når jeg flyttet kodepanelet ut virker det som om jeg ikke har dekning. /Helge Siter
toonwolf Skrevet 6. januar 2020 Skrevet 6. januar 2020 7 minutter siden, Byelektrikeren skrev: ikke har dekning samme problemet med min utebod, HS PC står i kjelleren og det (var) dårlig forbindelse. Monterte https://aeotec.com/z-wave-repeater/ og det hjalp! Siter
Byelektrikeren Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 14 minutes ago, toonwolf said: samme problemet med min utebod, HS PC står i kjelleren og det (var) dårlig forbindelse. Monterte https://aeotec.com/z-wave-repeater/ og det hjalp! Takk toonwolf, det skal jeg prøve - har en slik liggende ? /Helge Siter
Moskus Skrevet 6. januar 2020 Skrevet 6. januar 2020 Men hvordan fungerer denne, da? Er den ikke assosiert til et relé eller noe slikt i nærheten? Dekning burde jo da ikke være noe problem, også den krypterte kommunikasjonen kan jo gjøre noen hopp. Siter
Byelektrikeren Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 Men hvordan fungerer denne, da? Er den ikke assosiert til et relé eller noe slikt i nærheten? Dekning burde jo da ikke være noe problem, også den krypterte kommunikasjonen kan jo gjøre noen hopp.Er ikke sikker på hva du spør om, men kodepanelet er assosiert til en Aeotec GarageBand Door Controller, som har fast spenning./HelgeSent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 6. januar 2020 Skrevet 6. januar 2020 44 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Er ikke sikker på hva du spør om, men kodepanelet er assosiert til en Aeotec GarageBand Door Controller, som har fast spenning. Hva er distansen mellom den og kodepanelet? Siter
Byelektrikeren Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 2 minutes ago, Moskus said: Hva er distansen mellom den og kodepanelet? Ikke mer enn 3 meter Siter
Moskus Skrevet 6. januar 2020 Skrevet 6. januar 2020 54 minutter siden, Byelektrikeren skrev: Ikke mer enn 3 meter Luftlinje. Uten vegger (gips, isolasjon etc)? Det er ikke veldig sprekt nei. Siter
Byelektrikeren Skrevet 6. januar 2020 Forfatter Skrevet 6. januar 2020 Luftlinje. Uten vegger (gips, isolasjon etc)? Det er ikke veldig sprekt nei.Kodepanelet står på yttervegg i en uisolert garasje, og controlleren står v/garasjeport motoren.Kodepanelet er jo laget i syrefast stål, så det slipper nok ikke så mye signaler igjennom.Prøver meg som sagt med ekstenderen, så får vi se .../HelgeSent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Byelektrikeren Skrevet 24. januar 2020 Forfatter Skrevet 24. januar 2020 On 01/10/2019 at 15:37, Moskus said: ... si i fra hvordan det fungerer i praksis, da. Fikk omsider montert kodepanel sammen med Aeotec Garasjeport åpner Z-Wave+ (etter havariet), det fungerer utmerket ? /Helge 1 Siter
bjornepappa Skrevet 28. januar 2020 Skrevet 28. januar 2020 På 24.1.2020 den 20.19, Byelektrikeren skrev: Fikk omsider montert kodepanel sammen med Aeotec Garasjeport åpner Z-Wave+ (etter havariet), det fungerer utmerket ? /Helge Kan du legge ut ein skjermdump av devicane i HS? ? Siter
Byelektrikeren Skrevet 28. januar 2020 Forfatter Skrevet 28. januar 2020 1 hour ago, bjornepappa said: Kan du legge ut ein skjermdump av devicane i HS? ? Er på jobb, men det er ikke så mye å se annet enn at de viser status og at koder blir lagt inn via HS /Helge Siter
Byelektrikeren Skrevet 15. februar 2020 Forfatter Skrevet 15. februar 2020 Fikk problemer med POPP kodepanelet, det sluttet plutselig å kommunisere med/via andre Noder. Tar jeg kodepanelet rett ved Z-weave donglen, ser jeg at det kommuniserer med HS - flytter jeg det lengre vekk får jeg selvsagt ikke kontakt. Har til og med en repeater i garasjen, men selv ikke den får POPP panelet kontakt med. Er det noen som har forslag til feilsøking? /Helge Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.