Knutarn Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Hei! Noen her som kan lage et script for meg eller forslag. Siden mye av utstyret jeg har hjemme har batteri. Så ønsker jeg at HS3 kan se når strømmen blir borte, og varsle sonos. feks: Strømmen er borte. og strømmen er tilbake. System: HS3 Z-wave Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 7. oktober 2019 Del Skrevet 7. oktober 2019 Hvis du har Z-wave noder som går på strøm så kan du vel bare sjekke om to av dem (som er på forskjellig kurs) får status «unreachable»? Altså bare lage et vanlig event. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 7. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2019 20 minutes ago, ZoRaC said: Hvis du har Z-wave noder som går på strøm så kan du vel bare sjekke om to av dem (som er på forskjellig kurs) får status «unreachable»? Altså bare lage et vanlig event. At jeg ikke har tenkt på det Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 11 timer siden, ZoRaC skrev: Hvis du har Z-wave noder som går på strøm så kan du vel bare sjekke om to av dem (som er på forskjellig kurs) får status «unreachable»? Altså bare lage et vanlig event. ... er det mulig å trigge på "Unknown" nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 37 minutter siden, Moskus skrev: ... er det mulig å trigge på "Unknown" nå? Aldri prøvd, jeg bare tok det som en selvfølge...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 BME Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 Har du Sonos og på batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 8. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2019 5 minutes ago, BME said: Har du Sonos og på batteri? Jepp. Har batteri på alt av nettverk, server og sonos Jeg skal prøve og lage noen event i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. oktober 2019 Del Skrevet 8. oktober 2019 3 timer siden, ZoRaC skrev: Aldri prøvd, jeg bare tok det som en selvfølge...? Ah. Det er faktisk ikke en selvfølge. Men det burde være det. EDIT: Mulig det går an med EasyTrigger...? EDIT2: Hmm! Dette var ikke en mulighet før: Vel, vi får teste det! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 (endret) Fikk dere testet om det funker å trigge på at en Fibaro blir strømløs? EDIT: Jeg endte opp med å bruke BLLAN og pinge 3 devicer som ikke er på UPS og som er på forskjellige kurser. Endret 9. oktober 2019 av ZoRaC 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 10 timer siden, ZoRaC skrev: Fikk dere testet om det funker å trigge på at en Fibaro blir strømløs? Ja. Det er ikke mulig å trigge på "Unknown". 10 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg endte opp med å bruke BLLAN og pinge 3 devicer som ikke er på UPS og som er på forskjellige kurser. Det er jo en mulighet, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 10. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2019 23 hours ago, ZoRaC said: Fikk dere testet om det funker å trigge på at en Fibaro blir strømløs? EDIT: Jeg endte opp med å bruke BLLAN og pinge 3 devicer som ikke er på UPS og som er på forskjellige kurser. Må du pinge 3 devicer over netverket? eller pinger du z-wave device? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 10. oktober 2019 Del Skrevet 10. oktober 2019 2 timer siden, Knutarn skrev: Må du pinge 3 devicer over netverket? eller pinger du z-wave device? nettverk. En ChromeCast, et aksesspunkt og en printer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 11 hours ago, ZoRaC said: nettverk. En ChromeCast, et aksesspunkt og en printer. Hvordan satt du opp event da? Tenkte og gjøre det samme Tenkte og gjøre det på IP cam mine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 5 minutter siden, Knutarn skrev: Hvordan satt du opp event da? Tenkte og gjøre det samme Slik: På 9.10.2019 den 22.54, ZoRaC skrev: Jeg endte opp med å bruke BLLAN og pinge 3 devicer som ikke er på UPS og som er på forskjellige kurser. Bruker plugins BLAN og EasyTrigger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 (endret) 20 minutes ago, ZoRaC said: Slik: Bruker plugins BLAN og EasyTrigger. Takk! kjører du: Ping Failures: 3 Ping Interval: 10 secs EDIT: Hvordan løser du det med at strømmen kommer tilbake? Ønsker gjerne at jeg får en mld om at strømmen har kommet tilbake Endret 11. oktober 2019 av Knutarn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 1 time siden, Knutarn skrev: kjører du: Ping Failures: 3 Ping Interval: 10 secs Ja. 1 time siden, Knutarn skrev: Hvordan løser du det med at strømmen kommer tilbake? Ønsker gjerne at jeg får en mld om at strømmen har kommet tilbake Det hadde jeg ikke tenkt på, men det har jeg fikset nå: Merk at «strømbrudd over?» skal være deaktivert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 11. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2019 9 minutes ago, ZoRaC said: Ja. Det hadde jeg ikke tenkt på, men det har jeg fikset nå: Merk at «strømbrudd over?» skal være deaktivert. Hva mener du med deaktivert? At event skal være deaktivert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 11. oktober 2019 Del Skrevet 11. oktober 2019 5 minutter siden, Knutarn skrev: Hva mener du med deaktivert? At event skal være deaktivert? Ja. Easytrigger aktiverer den når strømmen har gått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 3. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2020 On 11/10/2019 at 14:34, ZoRaC said: Ja. Easytrigger aktiverer den når strømmen har gått. Hva har du merket i Options i Event? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 1 time siden, Knutarn skrev: Hva har du merket i Options i Event? Bare «do not re-run for 1 hour», bare for å slippe å spammes ned ved hyppig «strømblink». Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 3. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2020 1 hour ago, ZoRaC said: Bare «do not re-run for 1 hour», bare for å slippe å spammes ned ved hyppig «strømblink». Smart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
Hei!
Noen her som kan lage et script for meg eller forslag.
Siden mye av utstyret jeg har hjemme har batteri. Så ønsker jeg at HS3 kan se når strømmen blir borte, og varsle sonos. feks:
Strømmen er borte. og strømmen er tilbake.
System: HS3
Z-wave
Lenke til kommentar
Del på andre sider
20 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.