GeirAG Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 (endret) Hei, Lurer på om noen har et tips om en Z-Wave av-/på-bryter for fast installasjon? Den skal styres fra Telldus, og er for å slå av og på varmekabelen på vannrøret inn til en hytte. Kabelen er koblet til fast installasjon via en to-polet bryter og en koblingsboks (det vil si det er faktisk to kabler ut fra koblingsboksen, som er koblet sammen, så jeg antar det er to varmekabler). Se vedlegg. Jeg har ikke tenkt å klusse med faste installasjoner på denne hytta selv (spesielt siden det ikke er jeg som eier den), så jeg må bruke elektriker. Men tenkte at jeg kanskje kunne kjøpe inn bryteren selv, etter eventuell anbefaling, og få elektrikeren til å montere den. Er ikke sikker på hvor mange watt kabelen drar, men det er neppe over 2 KW. Endret 15. oktober 2019 av GeirAG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 15. oktober 2019 Del Skrevet 15. oktober 2019 Du kan benytte hvilken som helst bryter som er for innbygging, de heter oftest et eller annet med "relé".. Sjekk hvor mange watt varmekabelen trekker. F. eks denne kanskje best(?): FIBARO Relay Switch 1x2,5kW eller denne Fibaro - Relay Switch 1X3kW Denne er ok; Nexa Z-Wave Mottager av/på AN-179 Som regel rimeligere her: https://www.eldirekte.no/nexa-mottaker-av-paz-wave/cat-p/c1000618/p10635603 Se flere under Telldus kompatible enheter. Hvis varmekabelen trekker mye kan du la en slik bryter/rele styre en kontaktor. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirAG Skrevet 16. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2019 Takk for tips! Må prøve å finne ut hvor mange watt kabelen drar, hvis det skulle være en del så finnes det visst et alternativ som skulle takle absolutt alt - inkludert bil-ladere! (9.600 watt / 40 amp...): https://www.elektroimportoren.no/aeotec-heavy-duty-smart-switch-gen5-z-wave/4512389/Product.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.