Har drevet litt med hjemmeautomasjon fra før av, men har kommet til ett punkt som jeg er litt usikker på, kanskje dette gjeler mer elektronikk enn selve automasjon.
Jeg har ett hubitat system hjemme, som jeg er strålende fornøyd med. men nå skal vi bygge ett nytt hus, og med det har jeg ett flott utgangspunkt til og gjøre det kommende huset om til ett smart hus fra scratch.
Jeg har drevet og surfet litt rundt, for og finne ett godt alternativ til lysbrytere feks, det er her jeg sliter den del.
Jeg har lyst på ett system som går på lysbrytere som står fast i vegg, ikke batteridrevne lysbrytere. ala Philips Hue sine brytere.
Er det noen spesielle typer som er mer brukt enn andre?
Har prøvd og jobbe meg litt ifra denne compatible lista til hubitat
Spørsmål
Johnibegood
Hei alle sammen.
Har drevet litt med hjemmeautomasjon fra før av, men har kommet til ett punkt som jeg er litt usikker på, kanskje dette gjeler mer elektronikk enn selve automasjon.
Jeg har ett hubitat system hjemme, som jeg er strålende fornøyd med. men nå skal vi bygge ett nytt hus, og med det har jeg ett flott utgangspunkt til og gjøre det kommende huset om til ett smart hus fra scratch.
Jeg har drevet og surfet litt rundt, for og finne ett godt alternativ til lysbrytere feks, det er her jeg sliter den del.
Jeg har lyst på ett system som går på lysbrytere som står fast i vegg, ikke batteridrevne lysbrytere. ala Philips Hue sine brytere.
Er det noen spesielle typer som er mer brukt enn andre?
Har prøvd og jobbe meg litt ifra denne compatible lista til hubitat
https://community.hubitat.com/t/community-device-drivers-fka-compatible-devices-wiki/465
Hvis ikke må jeg begynne og kode selv, og det blir litt vel mye.
Har sett litt på
https://www.elektroimportoren.no/nexa-z-wave-mottager-av-paa-an-179/4514785/Product.html?Referer=googleshopping&gclid=Cj0KCQjwi7DtBRCLARIsAGCJWBpkgsnYJ8KD9m3EmdJurQeHpQJrzrIQCR5hi_etecUsrvH-0w5YJoMaAqLIEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
men dert går vel mer på støpsel, enn bryter på vegg.
Hvis dere har noen tips, anbefalinger eller helt andre tips og triks når det kommer til nybygg og smarthus vil jeg gjerne høre de!
Lenke til kommentar
Del på andre sider
9 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.