Thomas_E Skrevet 23. oktober 2019 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg så nylig en video på youtube med en som har automatisert en del handlinger via iOS sin "nye" funksjon. Er det mulig å koble eksisterende hjemmeautomasjon mot denne løsningen? Jeg er litt i startfasen hva gjelder systemvalg og har kun et par IKEA-pærer i huset. Siter
ZoRaC Skrevet 23. oktober 2019 Skrevet 23. oktober 2019 Regner med det er denne? Hadde ikke fått med meg disse nyhetene i iOS 13, dette ser jo genialt ut! Jeg vil tro man kan styre hva som helst av hjemmeautomasjonssystemer som har et form for REST API - dvs en URL du kan åpne for å trigge en handling. Som "action" i "Snarveier"-appen velger man da "hent innhold fra nettside". Siter
Moskus Skrevet 23. oktober 2019 Skrevet 23. oktober 2019 Skal holde meg for god til å si noe á la "igjen kommer iPhone med nyheter som ikke er nyheter, og Apple-folkene går av hengslene", og det er dere vel glade for. ? Jeg har tidligere brukt det. Og så latt være å bruke det. Kom aldri på noen scenarier hvor "flyten" ble forenklet ved å legge til NFC tags. Jeg har (og brukte tidligere, ikke nå) en tag på nattbordet. Ideen var at når jeg la mobilen der så skulle huset gå i nattmodus. Men så var det dette med unntakene, da. For dette skulle kun gjelde når det var jeg som var sistemann i seng. Det kunne blitt løst med at kona hadde en tilsvarende tag på nattbordet sitt, men jeg har ikke engang turt å starte den debatten om å "husk å alltid legge mobilen din på samme sted på nattbordet, for ellers fungerer ikke smarthuset".... Når jeg tenker meg om kunne jeg hatt en i bilen. Hvis bilen er i garasjen, og mobilen settes på plass i holderen, så åpne garasjedør. Siter
ZoRaC Skrevet 23. oktober 2019 Skrevet 23. oktober 2019 1 time siden, Moskus skrev: Jeg har tidligere brukt det. Og så latt være å bruke det. Kom aldri på noen scenarier hvor "flyten" ble forenklet ved å legge til NFC tags. Ikke nødvendigvis med NFC-tags, men jeg la nettopp til en automasjon som gjør at nå jeg slår av vekkerklokka på mobilen, så slås skjermen på soverommet seg på (den som viser meteogram, nyheter, osv). Ja, jeg vet at man kan gjøre dette med Tasker på Android, men det har ikke vært mulig å gjøre noe sånt på iOS før nå. Noen vil kanskje starte kaffetrakteren når man slår av vekkerklokka, f.eks? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.