jrewing Skrevet 23. oktober 2019 Del Skrevet 23. oktober 2019 Hadde en Aeotec Z-Stick som tok kvelden, så nå må jeg legge til nodene på nytt (har et lite nett så det skal gå bra) Men uansett hva jeg gjør så vil ikke denne bryteren legges til. Har prøvd å ta strømmen, koble på strømmen holde "b" inne i tre sekunder. Setter Homeseer eller Z-Sticken i "Legg til"-modus og trykker på "b" på bryteren, eller trykker tre ganger på lysbryteren men ingenting skjer. tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 Du må starte "exclude a node" i Homeseer først (og trykke 3 ganger på "b" eller bryteren). Deretter gjentar du med "include" etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jrewing Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 14 minutter siden, ZoRaC skrev: Du må starte "exclude a node" i Homeseer først (og trykke 3 ganger på "b" eller bryteren). Deretter gjentar du med "include" etterpå. Jeg måtte skifte en død z-stick og hadde ikke backup så jeg har den ikke i Homeseer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 23 minutter siden, jrewing skrev: Jeg måtte skifte en død z-stick og hadde ikke backup så jeg har den ikke i Homeseer. Det går greit. Exclude fungerer uansett. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jrewing Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Nei, får bare "No activity in over 2 minutes - operation cancelled" Prøver alle mulige måter. Trykker b, slår av og på strømmen og holder b inne osv. Fra manualen: 2. Resetting Double Relay Switch Fibaro Switch provides two methods for resetting. Method I : Reset by removing Double Relay Switch from the existing Z-Wave network. The device may be removed using the controller that has the ability to include/exclude devices from/to Z-Wave network (see the manual of controller). Method II : Reset by holding B button for 3 sec. after connecting mains voltage to the Switch Jeg klarte å legge til en Fibaro FGD-212, fordi den har et slags menysytem hvor du holder inne b til det lyser gult for å resette. Etter det kunne jeg legge den til og fjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 11 minutter siden, jrewing skrev: Prøver alle mulige måter. Trykker b, slår av og på strømmen og holder b inne osv. Men du skal ikke resette, du skal ekskludere. Du følger akkurat samme fremgangsmåte som når du inkluderer, bortsett fra at du velger "exclude" i stedet for "include" i HomeSeer. Altså slik: 11 minutter siden, jrewing skrev: Method I : Reset by removing Double Relay Switch from the existing Z-Wave network. The device may be removed using the controller that has the ability to include/exclude devices from/to Z-Wave network (see the manual of controller). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jrewing Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Takk for svar, men det fungerer ikke (som jeg skrev). Starter "Remove node" i HS, trykker på b (har prøvd ulike ting), men HS mottar ingenting. Etter et par minutter sier HS "No activity in over 2 minutes - operation cancelled" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jrewing Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 Johoo! Klarte det til slutt. Tok z-sticken i hånda (hvis det er lov og si) og startet eksklusjon holdt "b" inne ca 3 sekunder og den ble fjernet. Deretter fikk jeg lagt den til igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jrewing Skrevet 24. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2019 1 minutt siden, jrewing skrev: Johoo! Klarte det til slutt. Tok z-sticken i hånda (hvis det er lov og si) og startet eksklusjon holdt "b" inne ca 3 sekunder og den ble fjernet. Deretter fikk jeg lagt den til igjen. Tror det var det jeg gjorde. Mulig jeg klikket tre ganger. Nå fungerer det å fjerne den via HS ved å klikke tre ganger på "b", og det samme for å legge til. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitellius Skrevet 24. oktober 2019 Del Skrevet 24. oktober 2019 2 timer siden, jrewing skrev: Tok z-sticken i hånda (hvis det er lov og si) He he ? Nei, det er nok egentlig ikke lov å si, men du slipper unna med det her blant nerder ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.