Taien Skrevet 25. oktober 2019 Del Skrevet 25. oktober 2019 Er det noen som vet hva Aidons LLC: Hex 0f 40 00 00 00 00 står for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårek Skrevet 26. oktober 2019 Del Skrevet 26. oktober 2019 Det nærmeste jeg har kommet er at 0F er "DataNotification", 40000000 er en unsigned32 for "long invoke-id-and-priority", og 00 er "DateTime". Prøv å se på data med GuruX DLMS translator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn Mork Skrevet 28. oktober 2019 Del Skrevet 28. oktober 2019 Jeg tror " invoke-id-and-priority" er nokså meningsløst ifm denne type meldinger som kringkastes fra måleren. Det gir bare mening når du begynner å sende requests du vil ha svar på. Ser at de forskjellige leverandørene varierer mellom 40 00 00 00 og 00 00 00 00. Hvis man skal tro på koden i https://github.com/Gurux/Gurux.DLMS.Net/blob/master/Development/GXDLMS.cs#L80 (og det er jeg tilbøyelig til...) så er forskjellen service class confirmed eller non-confirmed. Jeg ser ikke at hvordan det gir noen som helst mening i denne konteksten.... Like greit å ignorere hele feltet. Og strengt tatt er vel 00 lengden på "DateTime" feltet. Dvs at det ikke er noe tidsstempel her. Alternativer er 0C. En av leverandørende hadde vel også en feil der det dukket opp en ekstra type-kode (09) i denne posisjonen. Den skulle ikkke vært der. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.