VikingOy Skrevet 31. januar 2023 Skrevet 31. januar 2023 Betyr det at store deler av hele nabolaget er "raidet" av Eaton og har tilsvarende ustyr installert? Uansett, dersom du har mange aktuatorer og brytere installert, så kan det jo lønne seg å investere i en 00/13 fremfor å bytte ut alt. Siter
mgartin Skrevet 2. februar 2023 Skrevet 2. februar 2023 Neida, vet ikke om noen av naboene har dette systemet. Har fått lånt en 00/13 av en kamerat, og er på sporet av integrering nå. Må bare tilbake til 90-tallet for å forstå logikken som ligger bak programmet til xComfort/Eaton... Siter
VikingOy Skrevet 3. februar 2023 Skrevet 3. februar 2023 Så bra. Jeg er veldig spent på om du får dette til. Jeg har behov for det samme selv også. Jeg har en 00/14 koblet opp til en NAS men ingen 00/13. Fint om du noterer ned steg-for-steg det som må gjøres for å få det til , så kan du dele det her på forumet etterpå? Siter
mgartin Skrevet 7. februar 2023 Skrevet 7. februar 2023 Har kommet litt videre nå, har klart å slå av og på lys, men kun *alle* samtidig. Har en issue på det på siden til xcomfort-go, her: https://github.com/karloygard/xcomfortd-go/issues/57 Siter
VikingOy Skrevet 8. februar 2023 Skrevet 8. februar 2023 Det kan umulig være ment at dette skal være så vrient å få til. Det gjør det jo i så fall helt utilgjengelig for de fleste. Blir spennende å se om du får nok hjelp til å løse flokene. Siter
stigvi Skrevet 8. februar 2023 Skrevet 8. februar 2023 VikingOy skrev (29 minutter siden): Det kan umulig være ment at dette skal være så vrient å få til. Det gjør det jo i så fall helt utilgjengelig for de fleste. Blir spennende å se om du får nok hjelp til å løse flokene. Vi snakker om Xcomfort her 🙂 Siter
mgartin Skrevet 16. februar 2023 Skrevet 16. februar 2023 On 03/02/2023 at 11:53, VikingOy said: Så bra. Jeg er veldig spent på om du får dette til. Jeg har behov for det samme selv også. Jeg har en 00/14 koblet opp til en NAS men ingen 00/13. Fint om du noterer ned steg-for-steg det som må gjøres for å få det til , så kan du dele det her på forumet etterpå? Vel, til info så kom jeg nesten helt i mål, men har ingen step-by-step å poste her. Det hele ble bare for komplisert å dokumentere - spesielt bruken av Xcomfort-programvaren. Men til de som vil prøve seg - det er mulig å få til. Stor takk til Karl Øygard (https://github.com/karloygard/xcomfortd-go). Ting er ikke 100 %. Et par brytere oppdaterer seg ikke i Home Assistant når jeg trykker på den fysiske bryteren, og et par brytere i Home Assistant slår av flere lys enn jeg ønsker. Kanskje jeg får mer overskudd til å grave mer i dette til sommeren... Siter
VikingOy Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 Endte du opp med å kjøpe en 00/13 eller fikk du "låne" en? Siter
mgartin Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 45 minutes ago, VikingOy said: Endte du opp med å kjøpe en 00/13 eller fikk du "låne" en? Fikk låne ja. Har den fremdeles - kanskje det du mener med "låne"? 😅 Altså, jeg skal levere den tilbake da. Siter
VikingOy Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 Nei, nei - det har da ikke jeg noe med. Det jeg egentlig lurte på var om du har funnet ut av om du trygt kan levere den tilbake igjen, eller om du må ha den på ubestemt tid fordi du vil komme til å trenge den hver eneste gang du gjør en liten endring i xComfort nettet ditt (f.eks. kjøper og legger til en ny aktuator eller bryter). Det er slik informasjon som er nyttig for oss andre for å avgjøre om det å "låne" en 00/13 er ok, eller om man like gjerne kan bite i det sure eplet og betale den overprisen Eaton skal ha for en slik dings fordi man dessverre ikke kan klare seg uten begge to (00/13 og 00/14) i det lange løp. Siter
mgartin Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 Aha, skjønner. Ja, man må ha denne CKOZ-00/13 for hver gang man skal legge til en ny dings i systemet slik jeg har forstått det. Siter
VikingOy Skrevet 17. februar 2023 Skrevet 17. februar 2023 Oj, oj - det var leit. Men takk for svar. Da vet man i det minste det. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.